در حالی که سال گذشته 200 میلیارد تومان بودجه قرآنی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید تنها مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن کریم در شمال غرب کشور به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد.

 

حجت‌الاسلام «علیرضا شاهسونی» مدیر و مؤسس مدارس شبانه روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به تعطیلی تنها مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در مراغه، اظهار داشت: دو سال گذشته به درخواست فعالان قرآنی استان آذربایجان شرقی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام رضا(ع) را در مراغه راه‌اندازی کردیم که اکنون با وجود موفق بودن، این مدرسه به دلیل کمبود بودجه تعطیل شده است.

 

وی با بیان اینکه در این مدرسه شبانه‌روزی تاکنون حدود ۴۰ نفر موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند، افزود: برای هر قرآن‌آموز حدود ۵۰۰ هزار تومان به صورت ماهیانه نیاز است که یک‌چهارم این مبلغ توسط قرآن‌آموز و مابقی توسط مؤسسه تأمین می‌شود اما در حال حاضر به دلیل عدم حمایت مسئولان و خیران تنها مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن کریم قادر به ادامه فعالیت نیست.

به گزارش فارس، با تعطیلی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم امام رضا(ع) در مراغه که تنها مدرسه شبانه‌روزی حفظ شمال‌غرب کشور بود، سالانه ظرفیت حداقل ۲۰ حافظ قرآن از چرخه حفظ قرآن کشور خارج می‌شود. این در حالی است که سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه قرآنی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

منبع:خبرگزاری فارس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات