از خیابان آیت ا… نسابه (ره) یا همان باغ بنفش که عبور کنید یک ساختمان کاه گلی کهنه توجه شما را به خود جلب می کند؛ ساختمانی که شاید از فرط فرسودگی تصور فرو ریختن آن بر سر عابران به شما دست دهد!/ رضایی: امکانات ما در حد صفر است و تمامی وسایلی که داریم با همت خیرین و کمک های مردمی خریداری شده است./ ۱۰ نفر از قرآن آموزان این موسسه به صورت شبانه روزی در این ساختمان حافظ کل قرآن شده اند

 

از خیابان آیت ا… نسابه (ره) یا همان باغ بنفش که عبور کنید یک ساختمان کاه گلی کهنه توجه شما را به خود جلب می کند؛ ساختمانی که شاید از فرط فرسودگی تصور فرو ریختن آن بر سر عابران به شما دست دهد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از داراب نا، تابلوی سر درش این بود؛  موسسه قرآنی و فرهنگی بیت الاحزان یعنی جایی که قرآن آموزان شهر کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در آن کتاب خدا را فرا می گیرند. ساختمانی کهنه و فرسوده که مدیرش می گوید تا چند سال پیش همین را هم نداشتند و هر از مدتی در ساختمانی ساکن بوده اند.

رضایی مدیر این موسسه قرآنی می گوید: موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان شعبه داراب از بهمن ماه ۱۳۸۷ با پنج قرآن آموز فعالیت خود را آغاز کرده است. پس از یکماه از کلاس ها استقبال شد و تعداد قرآن آموزان به ۳۰ نفر رسید. در ابتدا در مجتمع علمی فرهنگی امام حسن (ع) مستقر بودیم و بعد از آن به دلیل کمبود مکان به مکتب فاطمیه داراب نقل مکان کردیم و در آنجام هم مشکلاتی پیش آمد پس از یکسال از راه اندازی کلاس ها به اینجا آمدیم.

وی گفت: امکانات ما در حد صفر است و تمامی وسایلی که داریم با همت خیرین و کمک های مردمی خریداری شده است. متاسفانه مسئولین ماه علی رغم اطلاع از فعالیت های بسیار خوب موسسه هیچ اقدامی برای تهیه مکان مناسب برای قرآن آموزان انجام نمی دهند. تمامی مسئولین بارها از این ساختمان قدیمی بازدید کرده اند اما ما تنها وعده شنیدیم!

پرورش ۱۷ حافظ کل قرآن در بیت الاحزان داراب

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از قرآن آموزان این موسسه به صورت شبانه روزی در این ساختمان حافظ کل قرآن شده اند گفت: تاکنون ۱۷ حافظ کل قرآن پرورش یافته اند و در حال حاضر ۱۵۰ قرآن آموز در ترم جاری در سه شعبه ثبت نام کرده اند. امکانات موسسه بسیار محدود است و ما هر روز شاهد هستیم قرآن آموزان گروه جدید وقتی برای حضور در کلاس مراجعه می کنند باید دقایق زیادی را در آفتاب سپری کنند تا کلاس قبلی تمام شود.

وی ادامه داد: با لطف خداوند در حال حاضر موسسه بیت الاحزان ۱۲ شعبه در شهرستان داراب دارد که کار آموزش قرآن آموزان را انجام می دهند. تا کنون قریب ۲۰۰ نفر جز ۳۰ و تعداد ۱۳۰ نفر جز ۲۹ قرآن کریم را حفظ کرده اند که حافظان جز ۳۰ اکثرا کودکان هستند.

رضایی گفت: نزدیک ۲۰ نفر از قرآن آموزان ما ۲۰ جز به بالا از قرآن را حفظ هستند و تعداد ۱۰۰ نفر از یک تا ۵ جز قرآن کریم را در بیت الاحزان حفظ کرده اند. کلاس های روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و حفظ در اینجا برگزار می شود.

مسن ترین حافظ قرآن در داراب ۶۰ سال سن دارد

وی از قرآن آموز ۶۰ ساله دارابی به عنوان مسن ترین فراگیر این موسسه نام برد و گفت: ایشان حافظ ۱۵ جز قرآن کریم هستند در حالی که کم سواد هستند. کوچکترین حافظ قرآن هم پیش دبستانی است و حفظ جز ۳۰ قرآن کریم را تمام کرده و جز یک را شروع کرده است.

قرآن در شهر کریم اهل بیت مهجور است/وقف قرآنی نداریم!

وی در پایان با گلایه از مسئولین فرهنگی شهرستان گفت: متاسفانه قرآن در این شهرستان مهجور مانده است. در حالی که در شهرستان های دیگر مانند استهبان مدارس شبانه روزی قرآن ساخته شده است. برخی از خانواده ها وقتی با ساختمان فعلی ما مواجه می شوند بچه هایشان را ثبت نام نمی کنند.

رضایی گفت: پیگیری دریافت زمین از دولت را انجام دادیم اما می گویند باید مراحل اداری آن طی شود و تازه بعد از آن با کمک خیرین بنایی در شان قرآن ساخته شود. متاسفانه ما وقف برای قرآن نداریم و واقفین بیشتر تمایل به موضوعات دیگر دارند. از همین طریق از همه خیرین و واقفین می خواهم با در اختیار قرار دادن یک ساختمان مناسب برای آموزش قرآن به روند پرورش فرزندان قرآنی کمک کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات