رئیس هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن با اشاره به اهداف راه‌اندازی این بنیاد، گفت: از اهداف تشکیل این بنیاد می‌توان به تلاش جهت توسعه حفظ قرآن بین آحاد مردم و تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اشاره کرد.

 

حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، رئیس هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن ، در رابطه با جزئیات راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن گفت: این بنیاد از سه ماه پیش فعالیت مقدماتی خود را با تدوین اساسنامه، آیین‌نامه اداری ـ مالی، انتخاب مدیرعامل و … آغاز کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های این بنیاد در ابتدای کار می‌توان به عضو‌گیری، برگزاری جلسات متعدد با حضور اعضاء، تشکیل هیئت مدیره و … اشاره کرد.

حجت‌الاسلام طباطبایی تصریح کرد: از اهداف این بنیاد می‌توان به تدوین سیاست‌های کلان در حوزه حفظ قرآن، تلاش جهت توسعه حفظ قرآن بین آحاد ملت و تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، استاندارد‌سازی فعالیت‌های آموزشی نهادهای مردمی در زمینه حفظ قرآن از طریق فعالیت علمی و پژوهشی، شناسایی، ساماندهی، تقویت و پشتیبانی مادی و معنوی تشکل‌های قرآنی ـ مردمی در حوزه حفظ قرآن و نخبگان این حوزه در داخل کشور و گسترش مشارکت‌های مردمی در حوزه حفظ قرآن اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نشست بعدی هیئت مدیره این بنیاد هفته آینده تشکیل خواهد شد، بیان کرد: اولویت‌های فعالیت‌های این بنیاد و شروع کار در این جلسه مطرح و مشخص خواهد شد.

ضرورت انجام فعالیت در حوزه حفظ قرآن با نیروهای متخصص

رئیس هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن با بیان اینکه پیش از این، جای چنین فعالیت متمرکزی مانند بنیاد حفظ در کشور خالی بود، تصریح کرد: مسئله حفظ قرآن مسئله‌ای تخصصی است و افراد و مراکزی باید در این حوزه فعالیت کنند که در این زمینه متخصص باشند و اقشار جامعه کار این گروه را دیده باشد.

وی اظهار کرد: برخی از ارگان‌ها، نهادها و افراد کار حفظ قرآن را آغاز کرده‌اند، اما چون دارای تخصص لازم در این حوزه نبودند آنچنان که باید، توفیق پیدا نکردند.

حجت‌الاسلام طباطبایی افزود: در حال حاضر مؤسساتی که عضو هیئت مؤسس بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن هستند، مجرب بوده و پیش از این نیز فعالیت‌های مناسبی در این زمینه داشته‌اند، هر مؤسسه دارای بیش از ۲۰۰ شعبه است و پیش از تشکیل این بنیاد کار خود را با موفقیت ارائه کرده‌ است و با وحدت رویه‌ای که این گروه با هم دارند، پیش‌بینی می‌شود، کیفیت و کمیت فعالیت‌های این بنیاد بسیار افزایش یابد.

فعالیت بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن با بیش از هزار شعبه در کشور

وی بیان کرد: کسانی که می‌خواهند در زمینه حفظ قرآن سرمایه گذاری کنند و بودجه‌هایی در این زمینه به صورت هدفمند صرف کنند، می‌تواند وارد این بنیاد شود، بنیادی که دارای بیش از هزار شعبه تخصصی در زمینه حفظ قرآن است و به صورت تخصصی به این امر خواهد پرداخت.

مدیر جامعهالقرآن اظهار کرد: همچنین نهادها، مجلس، ادارات و ارگان‌های مختلف نیز اگر بخواهند در این زمینه ورود یافته و فعالیتی انجام دهند می‌توانند ابتدا با ارتباط با این بنیاد و استفاده از تشکیلات این بنیاد، برنامه حفظ را به نحو احسن در کشور اجرایی کنند.

وی در پایان تصریح کرد: عضویت مؤسسات قرآنی نیز در این بنیاد به نظر هیئت امناء بستگی دارد و مؤسسات هم‌پای مؤسسات مؤسس این بنیاد، می‌توانند در عضو شوند و با وحدت در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه پرورش حفظ قرآن به صورت متمرکز و مهندسی شده گام بردارند.

iqna.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات