عصر روز گذشته با حضور حافظ و قاری روشندل کل قرآن کریم،حاج احمد دباغ و حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر شاهسونی، مسئول مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر کل قرآن کریم از شعبه جهرم بازدید به عمل آمد.

 

ابتدای مراسم آیاتی چند از کلام الله مجید توسط  حافظ روشندل کل قرآن کریم، حاج احمد دباغ تلاوت شد.

 سپس آقای حیدری، مسئول شعبه جهرم ضمن عرض خیر مقدم گزارشی از عملکرد شعبه خود بیان کرد.

وی عنوان کرد: دو طرح حفظ ۱۰جزء ویژه برادران و حفظ ۸ جزء ویژه خواهران در طول سال اجرا می شود که تاکنون اعضای شرکت کننده در این طرح موفق به حفظ ۲ جزء از قرآن کریم شده اند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر شاهسونی راجع به جایگاه قرآن و اهمیت حفظ قرآن مطالبی را بیان کرد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: قرآن به دلیل نزول از منبع الهی کلام غیر قابل توصیفی است. قرآن کریم از مرتبه با عظمت ملکوتی به مرتبه ملکی نازل شده است تا بتوانیم از مفاهیم متعالی آن بهره‌مند شویم. پس باید توجه بیشتری به قرآن داشته باشیم و فرزندان خود را از سنین کودکی به حفظ قرآن ترغیب کنیم تا در جامعه امروزی با توجه به مسائل و شرایط موجود که نسل جوان مورد حمله دشمنان از طریق جنگ نرم و شبکه های ماهواره ای قرار گرفته اند. بایستی با استفاده از قرآن و تفاسیر قرآنی جلو این حمله ها را گرفت و آنان را به سمت و سوی سعادت و رستگاری راهنمایی نمود.

در ادامه برنامه حفظ توسط حاج احمد دباغ و فرزند وی، مصطفی دباغ اجرا شد که به سوالات حضار، در مورد حفظ پاسخ دادند و در پایان تلاوت زیبای این قاری و حافظ روشن دل حسن ختام برنامه بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات