اقامه نماز جمعه شهرستان استهبان به امامت حجت الاسلام والمسلمین یونس شاهسونی،عضو هیئت امناء مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) روز گذشته در شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان قرآنی استهبان، با استناد به آیات قرآن و روایات اهل بیت از حقوق متقابل مردم و حکومت نسبت به یکدیگر مطالبی را بیان نمود و اظهار داشت که اطاعت از ولی امر مسلمین و رهبر جامعه اسلامی بر همه مسلمانان واجب است.

عضو هیئت امناء بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در خطبه دوم ضمن اشاره به وقایع صدر اسلام از هفدهم شوال و سالروز جنگ خندق و مبارزه حضرت علی (ع) با عمروبن عبدود، اظهار کرد: از حوادث مهم سال پنجم هجرت، جنگ خندق بود که با توجه به کثرت سپاه و تجهیز لشکریان قریش، محاصره طولانى و نبودن آذوقه کافى در شهر مدینه،براى پیغمبر اسلام و پیروان آن بزرگوار یکى از سخت‏ترین جنگ‌ها و دشوارترین درگیری‌هایى بود که با دشمن داشتند. وی در ادامه سخنان خود با نقل حدیثی از پیامبر “ضربت علی(ع) در روز خندق از اعمال امت من تا روز قیامت افضل است.” از فداکاری های حضرت علی (ع) در جنگ های صدر اسلام سخن راندند.

شاهسونی در ادامه مطالبی را در رابطه با هفته دولت بیان و تأکید کرد: مسئولین نظام خدمات انجام شده را برای مردم بیان کنند تا نقشه دشمن درباره ناکارآمدی نظام نقش بر آب شود.

وی در پایان سخنان خود سالروز شهادت حضرت حمزه، سید الشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی را تسلیت گفت و درباره فضائل این دو بزرگوار  مطالبی را بیان و تصریح کرد که علت شکست در جنگ احد وشهادت حضرت حمزه اطاعت نکردن برخی از یاران پیامبر از فرامین آن حضرت اعلام کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات