سید حسن موسوی مدیر طرح ملی رحله شوشتر ضمن بیان ویژگی‌های طرح ملی رحله، در خصوص برگزاری این طرح در شهرستان شوشتر توضیح می دهد

طرح ملی رحله حفظ اجزاء قرآن کریم در مراکز شبانه روزی ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله است که مؤسسه بیت الاحزان به مدت ۵۰ روز در تابستان هر سال اجرا می‌کند. دوره دهم این طرح ملی در تابستان ۱۴۰۳ با حضور ۳۵ مرکز  اجرا خواهد شد که ثبت نام آن از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به منظور آشنایی با مراکز برگزار کننده طرح، اقدام به گفتگو با مدیران این مراکز نموده است که به مرور منتشر خواهد شد.

در مطلب پیش رو گفت و گویی با آقای سید حسن موسوی مدیر طرح ملی رحله شوشتر انجام داده ایم که تقدیم حضورتان می‌شود:

لطفاً کمی در خصوص طرح ملی رحله توصیح دهید. چه ویژگی‌هایی را در این طرح برجسته تر می‌بینید؟

طرح رحله، طرحی تربیتی ، قرآنی و جذاب است. قرآنی است از آن جهت که با محوریت حفظ قرآن است؛ و تربیتی است از آن جهت که اکتفا فقط به حفظ نمی کند و از تفسیر ، اخلاق و دیگر معارف بهره می برد؛ و جذاب است زیرا به فکر تفریحات، سرگرمی و نشاط قرآن آموزان هم هست. این خصوصیات باعث می شود در کنار اینکه دانش آموزان با قرآن عزیز آشنا می شوند ‌معارف اهل بیت را یاد بگیرند و برای آنها جذابیت داشته باشد.

آیا شما قبلاً هم سابقه برگزاری طرح رحله را در شوشتر داشته اید؟

الحمدلله برای اولین بار در سال گذشته در شهرستان شوشتر طرح رحله را با حدود ۵۰ نفر از دانش آموزان شهرستان و حومه شروع کردیم و به رغم اینکه برای اولین سال بود جذب خوبی داشتیم و موفق به برگزاری آن شدیم. امسال هم برای دومین بار با تجربه ای که از سال پیش داریم قصد داریم این طرح مبارک قرآنی را برگزار کنیم تا ان‌شاءالله به سهم خودمان بتوانیم در مهجوریت زدایی از قرآن گامی برداریم.

طرح ملی رحله شوشتر

پیش بینی شما از روند برگزاری طرح در تابستان پیش رو چیست؟

با توجه به استقبال خوبی که در سال اول برگزاری طرح داشتیم پیش بینی می‌کنم که ان شاء الله دوره‌ای به مراتب قوی تر و پر رونق تر را در سال جاری برگزار کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات