مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) طی حرکتی ارزشمند با استفاده از فضای یک حسینیه سالانه ۳۵ حافظ کل قرآن تحویل جامعه می‌دهد.

 

به گزارش گروه فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس، مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از جمله مؤسسات موفق در امر تربیت حافظان قرآن کریم است.

 این مؤسسه با راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم سالانه بیش از ۲۰۰ حافظ کل قرآن تربیت می‌کند که هر کدام از این افراد پس از به پایان رساندن حفظ قرآن در شهر و دیار خود به تربیت حافظان قرآن مشغول می‌شوند.

 

 با بررسی برنامه‌ها و اقدامات ارزشمند بیت‌الاحزان در راستای تربیت حافظان قرآن به یک حرکت و اقدام زیبا و باارزش برخوردیم که در نوع خود جالب بود.

 مؤسسه بیت‌الاحزان در اقدامی ارزشمند با استفاده از فضای یک حسینیه به تربیت حافظان قرآن پرداخته که در سال ۳۵ جوان توفیق حفظ کل قرآن کریم را در این حسینیه پیدا می‌کنند.

 

 اغلب حسینیه‌های کشور به جز ایام ماه محرم و شب‌های جمعه بدون استفاده هستند، اما مؤسسه بیت‌الاحزان با استفاده از فضای حسینیه صاحب‌الزمان(عج) روستای قرآن آباد مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم با ظرفیت ۳۵ نفر راه‌اندازی کرده است. البته برنامه‌های عزاداری حسینه به جای خود محفوظ است و قرآن‌آموزان هم با حضور در برنامه‌های عزاداری شکوه این محافل را دوچندان می‌کنند.

با درخواست مسئولان مؤسسه و موافقت مردم و هیأت امنای حسینیه، در طبقه دوم تعدادی اتاق به عنوان خوابگاه قرآن‌آموزان احداث و صحن حسینیه هم برای برگزاری کلاس‌ بکار گرفته شده است.

 

هر قرآن‌آموز این مدرسه شبانه‌روزی حفظ در روز ۷ جزء قرآن را مرور می‌کند که در مجموع ماهانه هر فرد حدود ۲۰۰ جزء قرآن یعنی معادل ۷ ختم قرآن انجام می‌دهد. یعنی ۳۵ قرآن‌آموز این مدرسه در ماه ۲۴۵ و در سال ۲ هزار و ۹۴۰ ختم قرآن انجام می‌دهد. با مشاهده این آمار می‌توان به عموم خیران توصیه کرد تا با ساخت و راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن از اجر این تلاوت‌ها بهره‌مند شوند.

 

این کار می‌تواند الگوی خوبی هم برای حسینیه‌های کشور باشد زیرا حسینیه‌ها بیشتر زمان‌های سال بدون استفاده هستند، در حالی که با انجام چنین کاری هم سالانه ده‌ها نفر حافظ قرآن می‌شوند، هم مراسم‌های حسینیه با شکوه‌تر برگزار می‌شود و هم در سال چند هزار ختم قرآن انجام می‌شود که مطمئناً ثواب این قرائت‌ها به بانیان حسینیه خواهد رسید.

امید است عموم مردم و حتی مسئولان با مشاهده این اقدامات ارزشمند و حمایت از آن در راستای نشر فرهنگ ناب قرآن و اهل‌ بیت(ع) آن هم در کنار هم گام بردارند، زیرا به گفته رسول گرامی اسلام(ص) این دو میراث گران‌بها از هم جدا نیستند.

در ادامه توجه علاقه‌مندان را به تماشای تصاویری از این مدرسه حفظ قرآن جلب می‌کنیم.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات