به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بیت الاحزان حضرت زهرا(س) 7 نفر از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث شدند.

 

به دنبال مصوبه « اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن کریم» در سال ۷۵ وزارت فرهنگ و آموزش عالی موظف شد هر ساله یک دوره آزمون ‌ویژه حافظان کل قرآن کریم که آشنا با ترجمه، تفسیر و علوم قرآنی و دروس اختصاصی در سطح کارشناسی این رشته باشند، برگزار نموده و به‌ قبول‌ شدگان، مدرک رسمی کارشناسی رشته علوم قرآنی و حدیث اعطاء نماید.

مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) نیز به عنوان برترین مؤسسه در زمینه حفظ تخصصی که اکنون موفق به تربیت ۸۵۰ حافظ کل قرآن کریم شده است با راه اندازی کلاس های ارتقاء علمی سعی در توانمندسازی علمی و فرهنگی حافظان کل قرآن کریم خود داشته و دارد.

در آزمون «اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر» که در بهمن ماه ۹۱ برگزارشد ۱۲ نفراز حافظان کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) بعد از گذراندن دوره یکساله ارتقاء علمی حفاظ در آزمون کتبی کارشناسی علوم قرآن و حدیث وزارت علوم تحقیقات و فناوری شرکت کرده ۷ نفر از آنها موفق به قبولی در این آزمون شدند. پس از گذراندن آزمون شفاهی حفظ کل قرآن کریم که از طرف سازمان سنجش کشور در شهریور ماه سال جاری برگزار شد سرکار خانم ژاله قائدی، فاطمه اسدی، ملیحه رحیمی، سودابه شادمانی، آسیه شفیعی و لیلاشفیعی موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث شدند و سرکار خانم فاطمه یار احمدی و خدیجه جوکار به دوره کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه یزد راه یافتند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات