شب گذشته همزمان با برگزاری محفل انسی با قرآن کریم با حضور حافظان و قرآن پژوهان بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه هنگام از حافظ کل قرآن کریم سرکار خانم فائزه بهروزی تجلیل شد.

 

مراسم بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء توسط حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی آغاز شد.

ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محترم آقای مصطفی دریایی تلاوت شد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین سید حسن حسینی ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) مطالبی راجع به قرآن و جایگاه حافظان قرآن بیان کرد.

وی عنوان کرد: حافظان قرآن، حامل گوهری ارزشمند و بی مانندند، پس جا دارد که خداوند آنان را از هر بلایی مصون بدارد. در دوره های مختلف زمان که همواره مستکبرین و گردنکشان به دنبال فساد و فحشا و تحریف دین خدا بوده اند، خداوند حافظان و حاملان قرآن را به عنوان سفیران وحی، که خط مشی قرآن را برای جامعه ترسیم می نموده اند، حفظ کرده است.
‏پیامبر اکرم (ص) فرمود:«گرامی ترین مردم نزد خداوند پس از انبیاء، علما و پس از ایشان حافظان قرآنند. همانگونه از دنیا خارج می شوند، که انبیاء خارج می شوند و به همراه ایشان محشور می شوند و با ایشان از پل صراط عبور کرده و پاداششان نیز همانند پاداش انبیاء است. پس خوش به حال طالِبان علم و حاملان قرآن به سبب شرف و کرامتی که در نزد خداوند دارند»

در ادامه مراسم از سرکار خانم فائزه بهروزی -که در دوازدهمین جشن فارغ التحفیظی حافظان قرآن کریم به عنوان حافظ کل قرآن کریم معرفی شد- و زهرا هوشیار حافظ ۲۰ جزء و مربی محترم سرکار خانم زهره هنگامی با اهداء هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

همچنین از ۷ نفر از خردسالانی که موفق به حفظ جزء ۳۰  قرآن کریم شده بودند نیز با اهداء جوایزی تقدیر شد.

در پایان مراسم از آقای جمالی، خیراندیش ارجمند که یک منزل مسکونی را وقف مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) نموده بودند قدر دانی شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات