مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان: 
حسین اسحاقی گفت: طرح پالایش اعضای فعلی و ثبت نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر از اول اسفندماه اجرایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، به نقل از خبرگزاری شبستان، «حسین اسحاقی» گفت: طرح پالایش اعضای فعلی و ثبت نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر از اول اسفندماه اجرایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در تشریح این خیر، افزود: دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای طرح پالایش اعضای فعلی و ثبت نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر را آغاز کرده است.

وی ابراز کرد: در اولین گام برای اجرای این طرح، آئین نامه پیشین بیمه فعالان قرآنی مورد بازنگری قرار گرفته و آیین نامه جدیدی با عنوان «آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» تدوین شده است.

اسحاقی اظهار کرد: فعالان قرآن و عترت مطابق آئین نامه جدید در ۱۰ گروه اصلی دسته بندی شده‌اند که گروه اول شامل قاریان و مُرتّلان قرآن کریم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: حافظان قرآن کریم، حافظان کل نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه، اساتید، مدرسان و مربیان قرآن و عترت، خادمان، چهره‌ها و پیشکسوتان قرآن کریم و مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از دیگر گروه های اصلی نام برده در آئین نامه این طرح هستند.

وی یادآور شد: از سایر گروه های اصلی آئین نامه جدید فعالان قرآن و عترت شامل داوران مسابقات قرآن کریم، فعالان حوزه آواها و نغمات دینی، فعالان حوزه آواها و نغمات دینی، طراحان و تولیدکنندگان سامانه و نرم افزارهای قرآن و عترت و مفسّران، مترجمان، پژوهشگران و مصحّحان قرآن کریم است.

اسحاقی در خاتمه عنوان کرد: بر اساس این طرح، از روز یکشنبه اول اسفندماه سال جاری ثبت نام کلیه فعالان قرآن و عترت عضو صندوق با مراجعه به سامانه حمد به آدرس qia.ir آغاز شده و  این افراد باید براساس مجدد شرایط و ضوابط مندرج در «آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» ثبت نام کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات