مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان به همراه تعدادی از کارکنان و مسئولان شعب از مدرسه شبانه روزی ثامن الحجج (علیه السلام) مشهد مقدس بازدید به عمل آوردند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) حجت الاسلام شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان به همراه تعدادی از کارکنان و مسئولان شعب از مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم ثامن الحجج (علیه السلام) مشهد مقدس بازدید به عمل آوردند.

این بازدید چند ساعته ما را بر آن داشت تا گزارشی از اولین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در شرق کشور تهیه کنیم؛ به همین دلیل با جناب آقای محمد مروج کاشانی گفتگویی ترتیب یافته است که از نظرتان می گذرد.

محمد مروج کاشانی از فارغ التحفیظان سال ۹۳ مدرسه شبانه روزی امام حسن مجتبی (علیه السلام) روستای لای خرمی از توابع شهرستان قرآنی استهبان و اهل مشهد مقدس است که در تابستان سال جاری با همت بلند و تلاش شبانه روزی خود و تنی چند از دوستان مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم ثامن الحجج (علیه السلام) را در امامزاده عبدالله سرآسیاب واقع در ۳۵ کیلومتری جاده مشهد- چناران تأسیس کرده و هم اکنون به عنوان مدیر منطقه ای بیت الاحزان خراسان رضوی مشغول به فعالیت است.

مروج کاشانی از ابتدای کار گفت: ایده تأسیس مدرسه زمانی که ۱۲ جزء از قرآن را حفظ بودم به ذهنم خطور کرد و حدود یک سال پیش آن را مطرح کردم و بحمدالله با برپایی طرح رحله در تابستان، مدرسه مشهد رسماً آغاز به کار کرد.

مدیر مدرسه ثامن الحجج (علیه السلام) از عنایات امام رئوف این گونه بیان کرد: در راه اندازی مدرسه فقط ۵% مسئولین و نهادهای دولتی مشارکت داشتند و ۹۵% را مردم و عنایات امام رضا (علیه السلام) به پیش برده است.

مروج کاشانی ضمن نام بردن از اساتید و کادر مدرسه، استاد محسن قیصری (دانشجوی ادبیات عرب از اصفهان) مدیر مدرسه، آقای رسول طرفی (دانشجوی دکترای علوم قران و حدیث) مدیر داخلی، حجت الاسلام آرمان نوروزی (طلبه پایه ۸) استاد تفسیر، استاد معین سالمی (نفر اول مسابقات قرآن نیروهای مسلح سال ۹۳ و ۹۴) استاد حفظ، استاد ابراهیم مقدمی فرد (از اعضاء گروه مبتهلین کشور) استاد حفظ، آقای غفوری (بازنشسته شرکت برق خراسان) مسئول پشتیبانی مدرسه، آقای باقر گل مکانی، آشپز مدرسه از همکاری صمیمانه آنان تشکر نمود و افزود: کادر و مدیریت مدرسه مشهد همگی جزء برترین ها و نخبگان قرآنی هستند.

مروج با بیان این نکته که مدیریت آموزشی مدرسه ثامن الحجج (علیه السلام) را استاد محسن قیصری عهده دار هستند گفت: استاد قیصری از حافظان مدرسه شبانه روزی لای خرمی در سال ۸۸ است و تا کنون ۲ سال مدیر داخلی مدرسه شبانه روزی امام حسن مجتبی (علیه السلام) لای خرمی و ۴ سال مدیر آموزش و استاد حفظ مدرسه شبانه روزی امام حسین (علیه السلام) محمدآباد بوده اند.

این حافظ و فعال قرآنی هزینه راه اندازی مدرسه را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: از این مبلغ فقط ۵۰ میلیون را اداره اوقاف وام قرض الحسنه تحت عنوان کمک به بقعه متبرکه داده و مابقی هزینه ها را از اعتبارات غیر دولتی و خیرین جمع آوری کرده ایم.

مروج کاشانی از مدیریت قوی و قابل تقدیر حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی، مدیر مدارس شبانه روزی بیت الاحزان نام برد و گفت: از آنجایی که برنامه حفظ یک ساله مؤسسه بیت الاحزان شدیداً علمی و کاربردی است ما به فکر راه اندازی مدرسه افتادیم و هرچه دوستان از سختی کار گفتند ما بر خدا توکل نموده و با حمایت معنوی مدیر مسئول مؤسسه، حجت الاسلام علی رضا شاهسونی که ۱۴ سال تجربه گرانسنگ خود را در اختیار ما قرار دادند بحمدالله به اینجا رسیدیم. “و ما من دابه فی الارض الا علی الله رزقها…”

مدیر مدرسه ثامن الحجج (علیه السلام) یکی از اهداف اساسی در راه اندازی مدرسه را جامه عمل پوشاندن به صحبت رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ بیان داشت و افزود: کسانی که در مدارس شبانه روزی قرآن را حفظ می کنند کاملاً مشکلات پیش رو و از طرف دیگر عنایات را می بینند و همین باعث می شود روحیه جهادی به خود بگیرند و پس از اتمام حفظ هریک در منطقه خود کاری گسترده را شروع خواهد کرد. وقتی حضرت آقا می گویند: می شود، پس حتماً ما می توانیم!

این مدیر فعال قرآنی در ادامه صحبت هایش مسئولین را موظف دانست نسبت به امورات قرآنی اهتمام داشته باشند و بیان کرد: با این ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد مسئولین خودشان را باید مسئول ببیند و گرنه ما چشم داشتی نداریم، آن ها خود باید در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ مشارکت داشته باشند و در مردم انگیزه ایجاد کنند. مسئولان موظفند مردم را تشنه کرده و به سمت و سوی قرآن هداییت کنند.

محمد مروج کاشانی در پایان با اشاره به آیه “أن تقوموا لله مثنی و فرادی ثم تتفکروا” اعلام کرد: ما برای سال آینده آمادگی پذیرش ۱۵۰ نفر داوطلب حفظ قرآن داریم و إن شاء الله به نحو أحسن و عالی تحویل جامعه خواهیم داد.

گفتنی است راهیابی استاد قیصری به مدرسه حفظ قرآن با ارشادات و رهنمودهای حجت الاسلام و المسلمین رضوی، مسئول مدرسه علمیه مدینه العلم قم و پیشنهاد دهنده نام مبارک بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) جهت مؤسسه، صورت پذیرفته است.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

الان ایشون مربی ما در مدرسه یاس نبی شهرستان بافق هستند