بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن به تجمیع توان مؤسسات با تجربه مردمی که در عرصه حفظ قرآن کریم از ساختار گسترده و اندوخته بالایی برخوردار است، به‌منظور تحقق اهداف و برنامه‌های تعیین‌شده، فعالیت خود را آغاز کرد.

 

بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن به تجمیع توان مؤسسات با تجربه مردمی که در عرصه حفظ قرآن کریم از ساختار گسترده و اندوخته بالایی برخوردار است، به‌منظور تحقق اهداف و برنامه‌های زیر، فعالیت مقدماتی خویش را از اسفندماه آغاز کرد.

از اعضای هیئت مؤسس بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن می‌توان به حجت‌الاسلام سید محمد‌مهدی طباطبائی، مدیر مؤسسه جامعه القرآن الکریم واهل‌بیت(ع)، حسین خاکساری هرندی، مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت اصفهان، منصور برزگر، مدیر مؤسسه مکتب‌القرآن ثارالله فارس، رحیم وظیفه شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی، محمود صفری، مدیر مؤسسه دارالقرآن الکریم اردبیل، مهدی عباس‌نژاد، مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت، علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، حمیدرضا مطهریان، مدیر مؤسسه مهد قرآن یزد و پرویز خوش‌پنجه، مدیر مؤسسه مهد قرآن قزوین اشاره کرد.

در ادامه این خبر بیانیه هیئت مؤسس این بنیاد عنوان می‌شود. متن بیانیه هیئت مؤسسه بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن به این شرح است:

بسمه تعالی

حمد و سپاس خداوند را که توفیق معرفت کلام وحی و قرارگیری در مسیر ترویج آموزه‌های وحیانی را نصیبان فرمود تا در پرتو آن مسیر هدایت را پیموده و بندگان الهی بر مأدبه‌ الهی از خوان کرامتش بهره‌مند شوند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که پایه‌های حاکمیت نظام دینی را بر پایه قرآن و سنت نبوی و اهل‌بیت(ع) پی‌ریزی کرده است، در طول حیات طیبه خویش گام‌های بلندی را در جهت احیاء و گسترش آن برداشته است، بگونه‌ای که جهان اسلام به این باور قلبی دست یازیده است که امام خمینی(ره) احیاگر قرآن در قرون اخیر و ایران اسلامی ام‌القراء جهان اسلام است.

شکوفایی ایران اسلامی در عرصه‌های قرائت، حفظ و رقابت‌های بین‌المللی، مرهون تلاش خالصانه اصحاب قرآن (خاصه اساتید سرافراز) در پرتو هدایت‌های بنیانگذار نظام  قرآنی ایران اسلامی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت توفیقاته) بوه و خواهد بود.

اینک که تدبیر دیگری از تدابیر خردمندانه و داهیانه مقام معظم رهبری مبنی بر  تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم سر لوحه برنامه‌ریزی هایمان قرار گرفته ، با تمسک به مدد الهی و اندوخته‌های دو دهه اخیرمان تشکلی بزرگ  بنام «بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن» را سامان داده‌ایم تا در سایه سار وحدت و همدلی، چشم‌اندازی روشن را از تحقق این فرمان را به ترسیم کشیم.

بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم به تجمیع توان مؤسسات با تجربه مردمی  که در عرصه حفظ قرآن کریم از ساختار گسترده و اندوخته بالایی برخوردار است، به‌منظور تحقق اهداف و برنامه‌های زیر، فعالیت خویش را رسما آغاز کرده و از همه متولیان امر درخواست همراهی و مشارکت در این امر الهی را دارد.

اهداف و وظایف کلان بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم تلاش در جهت توسعه حفظ قرآن کریم در بین آحاد ملت و تحقق فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، تدوین سیاست‌های کلان در حوزه حفظ قرآن، گسترش مشارکت‌های مردمی در حوزه حفظ قرآن، استاندارد‌سازی فعالیت‌های آموزشی نهادهای مردمی در زمینه حفظ قرآن از طریق فعالیت علمی و پژوهشی، شناسایی، ساماندهی، تقویت و پشتیبانی مادی و معنوی تشکل‌های قرآنی ـ مردمی در حوزه حفظ قرآن و نخبگان این حوزه در داخل کشور بوده و امید آنکه تلاش‌هایمان مرضی رضای خداوند و نبی گرامی اسلامی (ص) قرار گیرد.

iqna.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات