جمشید انصاری مسئول بیت الاحزان شعبه ممسنی با ارائه گزارشی از فعالیت های این شعبه، از تربیت 15000 قرآن آموز از ابتدای تأسیس شعبه خبر داد.

جمشید انصاری مسئول بیت الاحزان شعبه ممسنی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان گزارشی از فعالیت‌ این شعبه را از ابتدای تأسیس تاکنون ارائه داد. وی با بیان این که شعبه ممسنی در سال ۱۳۸۵ با یاری امام جمعه وقت (حسینی) و مردم فهیم شهرستان فعالیت‌های خود را در قالب آموزش رشته‌های روخوانی، تجوید، مفاهیم، تفسیر، حفظ و … آغاز نمود گفت: به مدد الهی ثمره‌ی این تلاش تا کنون، دایر نمودن چندین مرکز قرآنی ( شهر خومه زار، توتستان، فهلیان، جنجان، جابه ) ، با مرکزیت نورآباد، تربیت بیش از سی و پنج حافظ کل قرآن، بیش از سی مربی قرآنی و تربیت قریب پانزده هزار قرآن آموز در این شعبه و مراکز مرتبط با آن بوده است.

انصاری با اشاره به حضور قرآن آموزان شعبه ممسنی در مسابقات و آزمون‌های ادارات ارشاد، اوقاف، آموزش و پرورش، تبلیغات، هلال احمر، سپاه و سایر نهادها افزود: از افتخاراتی که در کارنامه این موسسه می‌باشد اجرای طرح‌های قرآنی رحله، ایلاف، آیات زندگی و تعدادی دیگر از طرح‌های ملی مؤسسه به‌صورت حضوری، مجازی همراه با ارائه مدرک در پایان این طرح‌ها می‌باشد که اهداف این طرح‌ها تربیت حافظان قرآن کریم در کوتاه مدت است.

مسئول بیت الاحزان ممسنی، کارکنان شعبه اعم از مسوولان، مدیران و مربیان را مجاهدان فی سبیل الله خواند که مفتخرند در جهت رضای الهی تحت لوای حضرت زهرا(س) در راستای امر مقام عظمای ولایت مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، گام بردارند و  ابراز امیدواری کرد با این گونه اقدامات گامی هر چند کوچک اما موثر در شهرستان برداشته شده باشد و این کوشش مورد رضایت حق تعالی واقع شود.

وی شعبه بیت الاحزان ممسنی را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه دارای قوانین و ضوابط مدونی معرفی کرد و گفت: این شعبه همگام با سایر شعب مؤسسه طبق آئین نامه آموزشی تدوین شده، دو بار در سال در رشته‌های مختلف قرآنی اقدام به جذب قرآن‌آموز می‌نماید و در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر اعطا می‌کند.

فعالیت در ۲۴ رشته قرآنی

انصاری با بیان این که بیت الاحزان ممسنی در بیش از ۲۴ رشته قرآنی اعم از روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم، حفظ و چندین رشته دیگر قرآنی فعالیت می‌کند خاطر نشان کرد: این شعبه با بهره گیری از اساتید مجرب با هدف آشنایی عموم با قرائت صحیح قرآن، درک معانی قرآن، روایات، ادعیه، آشنایی با قواعد و دستور زبان عرب و تربیت حافظ کل قرآن مشغول به فعالیت می‌باشد.

مسئول شعبه ممسنی در خصوص شرایط پذیرش قرآن آموزان گفت: پذیرش قرآن‌آموز در این موسسه در گروه‌های سنی مختلف با عنایت به سطوح قرآنی مشخص، منوط به گذراندن آزمون ورودی و مرحله آزمون مقدماتی می‌باشد که پس از طی مراحل ثبت‌نام در سایت موسسه، بر اساس آزمون اولیه و مقطع سنی، کلاس‌بندی صورت می‌پذیرد و ساعات فراگیری قرآن‌آموزان نیز با توجه به نوع کلاس از دو تا شش جلسه در هفته به صورت حضوری و مجازی متغیر می‌باشد.

وی با اشاره به لزوم حمایت خیرین و مردم از فعالیت‌های این شعب بیان کرد: خوشبختانه اخیراً آقای دکتر محمد شریف قربانی از خیرین و دلسوزان شعبه ممسنی طی اقدامی فرهنگی و خداپسندانه، قطعه زمینی را جهت ساخت و ساز ساختمان این مرکز وقف نمودند. خیرین و دلسوزان قرآنی می توانند برای ساخت و احداث بنای ساختمان شعبه در این زمین و یا حمایت از سایر فعالیتهای موسسه  از طریق زیر اقدام به حمایت به صورت نقدی و یا غیر نقدی نمایند:

شماره تماس : ۰۹۱۷۱۲۴۲۶۹۴ (انصاری)

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات