آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: به هر اندازه که در حوزه کودک و نوجوان کار فرهنگی انجام شود نیکوست، زیرا این نسل هدف بمباران و تهاجمات فرهنگی هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران افزود: این جوانان هستند که آماج این حملات هستند و باید به این نسل الگوهایی از جوانانی که رژیم پهلوی را سرنگون کردند و هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند یادآوری کنیم، البته این نسل نیز تاکنون خدمات بسیاری به کشور و نظام و اسلام انجام داده است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: کسی نباید از کار فرهنگی و روحیه پذیرش جوانان نسبت به این برنامه‌ها مایوس باشد، زیرا این فرهنگ اسلامی و اهل بیتی(ع) ما به قدری ظرفیت دارد که می‌تواند همه فرهنگ‌های دیگر را در سیطره خود داشته باشد.

وی گفت: اگر بخواهیم روی نسل جوان کار کنیم و آنان را با معارف اسلامی و الهی آشنا کنیم باید روی مسایل عاطفی و اخلاقی، بیشتر کار کنیم.

مکارم‌شیرازی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید از آن برحذر بود، ورود برنامه‌های فرهنگی ویژه جوانان به برنامه‌های سیاسی و جناحی است و از طرف دیگر کارها باید بیشتر در حوزه مردمی و نه دولتی و سازمانی باشد.

وی گفت: برای موفقیت در طرح‎های فرهنگی ویژه جوانان به خصوص در مساجد باید ظرافت‎‌های بسیاری را مدنظر داشت که یکی از آنها حفظ حرمت جوانان و دوری از هر عاملی است که آنان را با هیئت امنای مسجد در تقابل قرار دهد.

این مرجع تقلید بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری، نباید برنامه‌های اصلی مسجد و نماز جماعت را تحت تاثیر قرار دهد، از طرفی جوانان نیز باید بدانند که در چه فضایی هستند و باید حرمت همه مسجدی‎ها به خصوص بزرگترها را نگاه دارند.

وی در پایان بر لزوم خویشتن‎داری در زمینه برگزاری طرح‎های فرهنگی در مساجد تاکید کرد و گفت: نباید برنامه‎ها رنگ و بوی فرهنگ غربی داشته باشد و باید همه کارها به سمتی پیش برود که به تعالی فرهنگ و روحیه اسلامی بیانجامد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات