مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، از برگزاری اختتامیه هفتمین دوره طرح ملی «رحله» و دوره آزمایشی مراکز شبانه‌روزی تخصصی حفظ یک ساله قرآن این مؤسسه در ۲۳ نقطه کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اجرای هفتمین دوره طرح ملی رحله گفت: این دوره همراه با دوره آزمایشی مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یک ساله قرآن کریم مؤسسه در ۲۳ نقطه کشورمان برگزار شد.

وی با بیان اینکه دوره مذکور از اواسط تیرماه آغاز به کار کرد، افزود: مراسم اختتامیه این دو دوره به یاری خدا ظرف یک هفته آینده در ۲۳ نقطه کشور برگزار خواهد شد.

شاهسونی با تصریح اینکه بیش از یک هزار نفر از نقاط مختلف کشورمان در این طرح‌ها شرکت کردند، گفت: برگزیدگان دوره آزمایشی و طرح‌های رحله می‌توانند در قالب حفظ یک ساله در مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی مؤسسه به حفظ خود ادامه دهند یا اینکه در حوزه علمیه قرآن‌محور مؤسسه در کنار حفظ قرآن آموزش‌های حوزوی را دنبال کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور بیان کرد: قرآن‌آموزان در طرح ملی رحله حافظ دو جزء(جزء اول و ۳۰) خواهند شد و قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در شش دوره نیز حسب محفوظات گذشته، ضمن مرور و تثبیت محفوظات، حفظ دو جزء جدید را دنبال می‌کنند.

وی درباره برگزاری مراسم فارغ‌التحفیظی حافظان کل قرآن این مؤسسه که هر ساله در شهریورماه برگزار می‌شود، نیز گفت: با توجه به تقارن ماه محرم و صفر با شهریورماه امسال برنامه‌ریزی انجام دادیم تا این مراسم را در ماه‌های آبان و آذر برگزار کنیم البته این مسئله هم منوط به شرایط شیوع کرونا و اجازه ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات