حجت الاسلام و المسلمین سیاری، مسئول اجرای طرح های تابستانه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در گفتگویی از اجرای " طرح تابستانه حفظ قرآن کریم رحله " از طرف بیت الاحزان حضرت زهرا(س) و با مشارکت و حمایت اداره قرآن و عترت حوزه علمیه ملایر در تابستان 1392 در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیاری، مسئول اجرای طرح های تابستانه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در گفتگویی از اجرای ” طرح تابستانه حفظ قرآن کریم رحله ” از طرف بیت الاحزان حضرت زهرا(س) و با مشارکت و حمایت اداره قرآن و عترت حوزه علمیه ملایر در تابستان ۱۳۹۲ در این شهرستان خبر داد.

در این دوره سه ماهه که هدف تربیت ۱۵۰ حافظ ۵ جزء قرآن کریم است ۷ تیر ماه سال جاری این دوره افتتاح و ۱۲ شهریور مراسم اختتامیه آن انجام خواهد شد.

در این طرح نزدیک به ۱۵۰ قرآن آموز که در سنین ۱۶ تا ۲۳ سال قرار دارند طی دو ماه آموزش شبانه روزی توسط اساتید مبرز مؤسسه بیت الاحزان موفق به حفظ ۵ جزء از قرآن کریم و آشنایی اجمالی از ترجمه، تفسیر و تجوید خواهند شد.

گفتنی است بیت الاحزان حضرت زهرا (س) طرح تابستانه حذف ۵ جزء را در دوره های گذشته در کلانشهرهای (دانشگاه علوم قرآن ) و تبریز (حوزه علمیه) با موفقیت پشت سر گذاشته است و نتایج فرهنگی مطلوبی را برای این شهرها در پی داشته است.

مسئول اجرای طرح های تابستانه بیت الاحزان، همچنین اعلام کرد: در صورت مساعدت و همکاری مسؤلین ذیربط، این موسسه آماده است برگزاری و اجرای کلاس های” طرح تابستانه حفظ قرآن کریم” را در هر نقطه ای از کشور به عهده گیرد. وی توجه به اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان را یک “ضرورت و نیاز اساسی” دانست.

این حافظ قرآن همچنین عنوان کرد: علی رغم تلاش عده ای از مسؤلین کشور به منظور اجرایی نمودن فرامین مقام معظم رهبری (مدظله الله العالی) مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در ایران اسلامی، هنوز راه درازی برای دست یافتن به این مهم در پیش است.

سیاری در خاتمه سخنان خود از مساعدت و همکاری حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در این شهرستان، رؤسا و مسئولین اداره تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه علی بن ابی طالب(ع)، حوزه علمیه حضرت زینب (ع)و اداره اوقاف شهرستان ملایر برای اجرای این طرح تقدیر نمودند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات