به گزارش پایگاه خبری بیت الاحزان حضرت زهرا(س) مراسم تجلیل از 104 حافظ کل قرآن کریم با حضور مسئولان، فرهیختگان و مردم قرآن دوست لارستان به همت بیت الاحزان واحد لارستان برگزار شد.

 

در این برنامه حافظان کل قران کریم لارستانی، پس از زیارت مرقد مطهر حضرت آیت الله العظمی حاج سید عبدالعلی آیت اللهی، امام جمعه فقید لارستان، حضرت آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری، به زیارت و گلباران قبور شهدای گمنام  رفتند و مورد استقبال عموم مردم قرآن دوست و دانشجویان لارستان بزرگ قرار گرفتند.

حمید گلخنتاب، مسئول بیت الاحزان لارستان، درباره تعداد حافظان قران کریم در لارستان اظهار کرد: در تمام مناطق لارستان بزرگ اعم از شهر لار و بخش ها و روستاهای لارستان تعداد حافظان قرآن قابل توجه است، این امر به ویژه در بخش ها و روستاها با توجه به کمبود امکانات قابل توجه و تحسین است.

مسئول موسسه بیت الاحزان لارستان با اشاره به اینکه مجموع حافظان کل قرآن کریم در لارستان ۱۰۴ نفر هستند، گفت: این تعداد به تفکیک در بخش جویم ۲۸ نفر ، روستای جهادآباد ۳ نفر، روستای فرشته جان ۵ نفر، منصورآباد ۵ نفر، دهفیش ۱۰ نفر، شرفویه ۸ نفر، بنارویه ۲۷ نفر، لطیفی ۴ نفر، دامچه ۴ نفر و لارستان ۱۰ نفر حافظ کل قرآن است.

در این مراسم معنوی پس از حمل قرآن توسط حاملان قرآن از مدرسه رجایی ، عیسی عسجدی از قاریان ممتاز شهرستان به زیبایی به قرائت قرآن پرداخت.

رحیم مقیم معاون فرماندار لارستان نیز طی سخنانی بر لزوم گسترش هرچه بیشتر فعالیت های قرآنی اشاره داشت .

حضور حافظان قرآن کریم در ابتدای برنامه در مراسم که با پخش گل و شیرینی و برف شادی مردم قرآن دوست لارستان بود ، اشک شوق را از دیدگان مردم جاری ساخت.

اجرای سرود گروه هنری طاها در وصف امام زمان (عج) رنگ و بوی خاصی بر مجلس حاکن نمود و حاج ابراهیم روشن ضمیر در خصوص فضایل حافظان قرآن کریم به نکاتی در حین برنامه اشاره می داشت .

در ادامه برنامه حجت الاسلام شاهسونی مسئول بیت الاحزان استان فارس نیز به ایراد سخن پرداخت و با حضور ۲ حافظ نوجوان بنام های رمضانی و خلیل آزاد به اجرای برنامه ی پرسش و پاسخ پرداخت .

حضور قاری بین المللی از یزد و تلاوت زیبای او رنگ و بوی خاصی را بر مجلس حاکم نمود و در پایان پس از تجلیل از حافظان قرآن کریم، حافظان قران کریم در جوار امامزاده میر علی بن الحسین (ع)، عکس یادگاری با هم گرفتند .

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات