همزمان با سالگرد شهادت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) مجلس سوگواری به همین مناسبت در مسجد صاحب الزمان (عج) قرآن آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مؤسسه بیت الاحزان در این مراسم که همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگزار شد قرآن پژوهان، حافظان و عموم مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) حضور داشتند.

در این مراسم آقای داوود اسلامی نسب، مسئول بیت الاحزان شعبه حاجی آباد به ذکر فضائل و کرامات حضرت شاهچراغ (علیهالسلام) پرداخت و مداحان اهل بیت (علیهم السلام) به ذکر مصیبت پرداختند.

حضرت سید امیر احمد(علیه السلام) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(علیه السلام)و برادر بزرگ امام رضا (علیه السلام) است.

برخی از منابع می نویسند: در روز هفدهم رجب المرجب سال ۲۰۲ هجری قمری احمد بن موسی(علیهم السلام) به تنهایی با لشکر انبوهی به نبرد پرداخت. دشمن چون دید از عهده او برنمی آید، ‌شکافی در جایگاه استراحت وی ایجاد کرد و از پشت بر سرش شمشیر زد؛ سپس خانه را خراب کرد، و بدن او در زیر توده های خاک، در محلی که هم اکنون مرقد و بارگاه اوست،‌ پنهان شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات