همزمان با روز عرفه امام حسین (ع) سیزدهمین دوره جشن فارغ التحفیظی حافظان کل قرآن کریم مؤسسه قرآنی – فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در تالار حافظ شیراز در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم حفاظ با حضور بر سر مزار حافظ شیرازی به مقام این حافظ قرآن ادای احترام کرده و پس از آن با استقبال بی نظیر جامعه قرآنی در تالار حافظ حضور یافتند.

این مراسم که با اجرای محمد رضا پورمعین عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآنی در حال برگزاری است دقایقی پیش تلاوتی چند از آیات کلام الله مجید توسط حافظ کل قرآن کریم حاج رعد آلبو غبیش از استان خوزستان انجام شد و پس از آن کلیه حاضران جهت قرائت زیارت امام حسین (علیه السلام) و دعای سلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام نمودند.

اولین سخنران این مراسم خادم دیرپای قرآن و مؤسس مؤسسه بیت الاحزان جناب حجت الاسلام علی رضا شاهسونی بود که ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به حفاظ به ارائه گزارش عملکردی از مؤسسه و قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی خطاب به سیزدهمین جشن فارغ التحفیظی و حافظان قرآن پرداخت.

پس از آن آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه محترم شیراز به ارائه سخنرانی پیرامون قرآن پرداخت.

اجرای برنامه قرائت قرآن توسط قاری نوجوان سید محمد حسینی از مشهد مقدس از دیگر برنامه های قرآنی این جشن باشکوه است.

سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام حشمتی معاون قرآنی وزیر ارشاد بود که پیرامون اهمیت قرآن و حفظ آن و همچنین فضایل روز عرفه سخنانی ارائه کرد.

مراسم تجلیل از حفاظ، عمامه گذاری تعدای از حافظان برادر، اجرای تواشیح توسط قرآن آموزان مدرسه امام حسن مجتبی (علیهالسلام) و اجرای برنامه قرآنی توسط نونهالان مؤسسه از دیگر برنامه های اجرایی این مراسم بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات