مراسم تجلیل از 23 حافظ 15 جزء قرآن کریم مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یک‌ساله کل قرآن کریم حضرت شاهچراغ (علیه السلام) شیراز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) مراسم تجلیل از ۲۳ حافظ ۱۵ جزء قرآن کریم مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یک‌ساله کل قرآن کریم حضرت شاهچراغ (علیه السلام) شیراز وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان دیروز، ۲۰ دی‌ماه برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی سبویی، مدیر این مدرسه در ابتدای این مراسم به بیان گزارش فعالیت‌های مدرسه پرداخت و گفت: این مدرسه از تابستان امسال همزمان با ایام ماه مبارک رمضان با اجرای طرح ملی رحله آغاز به کار کرد.
وی افزود: در طرح ملی رحله در این مدرسه، ۸۸ نفر ثبت نام کرده بودند که از میان آنان ۲۵ نفر نخبه قرآنی جهت مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم انتخاب شدند و بحمد الهی امروز ظرف مدت ۵ ماه این افراد موفق به حفظ نیمی از قرآن کریم شده‌اند.
سبویی عنوان کرد: طرح مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان زودبازده‌ترین طرح جهت تربیت حافظان کل قرآن کریم کشور است و بحمد الهی تاکنون ۱۲۰۰ نفر از این مؤسسه حافظ کل قرآن کریم شده‌اند.
مدرس مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم حضرت شاهچراغ (علیه السلام) خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که مؤسسه بیت‌الاحزان در تربیت حافظان قرآن کریم دارد، این است که هر حافظ قرآنی که تربیت می‌کند خود تبدیل به استادی می‌شود که می‌تواند حافظان قرآن بیشمار دیگری را تربیت کند.


سبویی با تصریح به اینکه در این مدرسه حافظان از ۱۱ استان کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: این حافظان از استان‌هایی چون خوزستان،‌ تهران، بوشهر، زنجان، چهار محال و بختیاری، فارس، کرمانشاه، قم و … در این مدرسه مشغول به حفظ قرآن کریم هستند.
وی با بیان اینکه متأسفانه تا کنون هیچ ارگان‌ی همکاری با این مدرسه نداشته‌ است، گفت: تولیت آستان مقدس شاهچراغ (علیه السلام) تنها مکانی است که با این مدرسه همکاری کرده است اما امید داریم تا ارگان‌های مختلف جهت تأمین هزینه‌های جاری و یا توسعه مدرسه ما را یاری دهند.
سبویی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا منویات مقام معظم رهبری (مد ظلهالعالی) را در تحقق این فرمایش عملیاتی کنیم لذا در این راستا استفاده از تمام ظرفیت‌ها جهت تربیت حافظان قرآن کریم ضروری است.
بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر شاهسونی، مدیر مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت ۱۴ ساله مدارس شبانه روزی گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان کار خود را از یک روستا آغاز کرده است و امروز بحمد الهی با قریب ۱۵۰ شعبه در ۱۲ استان کشور مشغول به فعالیت است.

گفتنی است برگزاری مراسم جشن حفظ ۱۵ جزء برای اولین بار است که توسط مدرسه شبانه روزی حضرت شاهچراغ (علیه السلام) برگزار شده و تا کنون در مدارس و شعب بیت الاحزان بی سابقه بوده است.
یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم تجلیل از ۲۳ حافظ ۱۵ جزء قرآن کریم مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم حضرت شاهچراغ (علیه السلام) بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات