مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتاب های آموزشی و تربیتی رشد ویژه کتاب های قرآنی بعدازظهر دیروز 29 آذر با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدرسه دارالفنون تهران با معرفی کتاب‌های برگزیده، به کار خود خاتمه داد.

 

دبیر دوازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد ویژه کتاب‌های قرآنی گفت: در این جشنواره از ۴۰۰ کتاب رسیده ۲۱۴ کتاب به مرحله بعد رسید و در ۶ گروه داوری شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، در بخش کتاب های حفظ و آموزش روخوانی ۳۴ کتاب در لیست نهایی قرار گرفت و ۵ کتاب انتخاب شد.

کتاب حفظ آسان تألیف حجت الاسلام علی رضا شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان از انتشارات فجر قرآن یکی از ۵ کتبی بود که در حوزه حفظ برگزیده شد.

گروه داوری “تفسیر و ترجمه”، کتاب علوم قرآنی، تألیف کریم دولتی، از انتشارات خانه کتاب به عنوان کتاب تقدیری این جشنواره دست یافت و کتاب فرهنگ‌نامه سوره‌های قرآن به زبان ساده، تألیف غلامرضا حیدری ابهری، از انتشارات قدیانی عنوان کتاب برگزیده و تندیس جشنواره را از آن خود کرد.

در گروه “حفظ و آموزش روخوانی”، جشنواره دوازدهم، کتاب کار آموزش قرآن پایه هشتم و هفتم، تألیف آقای علیرضا لک‌زایی، از انتشارات بخشایش و معلم‌یار دین و زندگی ۲ و ۳، تألیف خانم‌ها مریم حجت و فرشته قاسم‌زاده، از انتشارات ضریح آفتاب و کتابدار توس را به عنوان کتاب تقدیری خود معرفی کرد.

اما در گروه داوری “دانستنی‌ها و لطایف قرآنی” مجموعه سه جلدی قرآن، کودک، سرگرمی، تألیف علیرضا افشاری مقدم، از انتشارات جمال به عنوان کتاب تقدیری و بچه‌ها سلام: آشنایی با آداب سلام، تألیف علیرضا تقیان و دیگران، از انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری یاسین امین به عنوان کتاب برگزیده رسید.

در گروه “قرآن و سبک زندگی” عنوان کتاب تقدیری سهم فرهنگ‌نامه سبک زندگی، تألیف غلامرضا حیدری ابهری، از انتشارات قدیانی شد و عنوان کتاب برگزیده و تندیس جشنواره به مجموعه دو جلدی آموزش روش‌‌های تدبر در قرآن، تألیف احمدرضا اخوت، از انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت علیهم‌السلام/ همشهری اعطا شد.

اما در گروه “قصه‌های قرآنی”، مجموعه ۱۲ جلدی قصه‌های خدا، تألیف بهروز رضایی کهریز، از انتشارات طلایی به عنوان کتاب تقدیری جشنواره بسنده کرد و در این گروه کتابی به عنوان برگزیده معرفی نشد.

در گروه داوری “مفاهیم و معارف قرآن کریم” نیز نقش تاریخی زن از دیدگاه قرآن، تألیف سیدابراهیم حسینی،‌ از انتشارات کانون اندیشه جوان به عنوان کتاب تقدیری دوازدهمین جشنواره کتاب رشد دست یافت و عنوان کتاب برگزیده و تندیس جشنواره سهم کتاب ارتباط نهج‌البلاغه با قرآن، تألیف مجید معارف و حامد شریعتی نیاسر، از انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه شد.

در این مراسم که با قرائت پیام ویژه وزیر آموزش و پرورش آغاز شد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش دقایقی سخنرانی کردند.

همچنین در آغاز این مراسم محمد ناصری، دبیر جشنواره، گزارشی از روند کار جشنواره و یافته‌ها و نتایج آن ارائه کرد.

گفتنی‌ است در این جشنواره ۲۱۴ کتاب قرآنی شرکت داشت که در شش گروه داوری، مورد ارزیابی قرار گرفته بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات