گردهمایی سه‌ روزه مدیران شعب از ۱۱ استان کشور مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، گفت: گردهمایی سه‌ روزه مدیران شعب از ۱۱ استان کشور مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) طی روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه جاری در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
وی ابراز کرد: در راستای مدیریت منطقه‌ای شعب بیت‌الاحزان تلاش کردیم تا در هر منطقه‌ای مدیری را به‌عنوان مدیر منطقه انتخاب کنیم تا به نوعی مدیریت‌ها به افراد انتقال داده شود و هم بتوانیم مدیریت نظارت شده خود را بر روی تمام شعب به طور کامل اعمال کنیم.
حجت‌الاسلام شاهسونی با بیان اینکه در این راستان همایش‌های منطقه‌ای مسئولان شعب بیت‌الاحزان را در سال جاری برگزار کردیم، گفت: تاکنون ۴ نشست این همایش‌ها برگزار شده است و به یاری خدا نشست پنجم را در مشهد برگزار خواهیم کرد.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن با یادآوری اینکه تقریبا ۳۰ مدیر شعب بیت‌الاحزان از ۱۱ کشور در این نشست گرد هم می‌آیند، گفت:‌ در این سه روز مسائل و مشکلات شعب موسسه مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای مختلفی جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت از سوی مدیران شعب ارائه و بررسی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه چند موضوع مهم در این نشست‌ بررسی خواهد شد، گفت: نخست بحث اجرای ۵۰ طرح «رحله» در نقاط مختلف کشور که همان مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن دوماهه در ایام تابستان است و تلاش می‌کنیم تا این مدارس را در ۵۰ نقطه کشور با همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف برپا کنیم و در این طرح نیز بیشتر بر روی قسمت برادران کار می‌کنیم.
حجت‌الاسلام شاهسونی عنوان کرد: طرح دیگر، طرح «لبیک» است که در نشست شیراز بررسی شد و اکنون نهایی شده است و شامل حفظ یک جزء از قرآن کریم در طول یک ترم است و علاقه‌مندان بعد از ثبت نام و آموزش در پایان در آزمون آن شرکت می‌کنند و پس از قبول گواهینامه حفظ یک جزء را دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه این طرح، «لبیک ۱» است و به یاری خدا ادامه پیدا می‌کند، گفت: نفرات برتر این طرح جوایزی مانند کمک هزینه سفر به عتبات و عالیات، مشهد مقدس، دوچرخه، تلویزیون،‌ چرخ خیاطی و غیره اهدا خواهد شد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ابراز کرد: بحث دیگر این نشست، چشم‌انداز آینده بیت‌الاحزان است و به یاری خدا تلاش می‌کنیم تا آن را نهایی کنیم بدین صورت که هر شعبه با توجه به ظرفیت‌های خود چشم‌اندازی برای آینده خود ترسیم کرده و آنها را اجرایی کند.
حجت‌الاسلام شاهسونی ادامه داد: در مرحله بعد مدیران شعب، این چشم انداز شعبه را به مدیر منطقه ارائه می‌دهند و معمولاً در هر منطقه‌ای ۱۰ الی ۱۵ شعبه قرار دارد و مدیر منطقه بر اساس آن جمع بندی از کل منطقه خواهد داشت و چشم‌اندازی برای منطقه خود ترسیم می‌کند و سپس این چشم‌انداز را به مؤسسه مرکزی ارائه می‌دهند و مؤسسه مرکزی هم تمام چشم‌اندازها را مطالعه کرده و یک چشم‌انداز کلان و نهایی برای مؤسسه در نظر می‌گیرد.
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های نشست پنجم ابراز کرد: فردا، ۱۱ دی دیداری با آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد خواهیم داشت ضمن اینکه با مدیرکل اوقاف، ارشاد و رئیس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز نامه‌نگاری‌هایی جهت حضور آنان در همایش بیت‌الاحزان انجام شده که تاکنون پاسخی از آنان دریافت نکرده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: در این نشست علاوه بر سخنرانی مدیر مؤسسه، حجت‌الاسلام انوری، مدیر مدرسه شبانه روزی یکساله امام رضا(ع) نیز در بحث نهج‌البلاغه مطالبی را بیان می‌کند و فتحی، مسئول منطقه سروستان و خرامه نیز به بیان جزئیات دقیق منطقه‌‌بندی بیت‌الاحزان می‌پردازد.
ارائه گزارش مالی، آموزشی و فرهنگی از روند کار مناطق توسط مدیران شعب از دیگر برنامه‌هایی بود که حجت‌الاسلام شاهسونی از آن‌ها نام برد.
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مکان برگزاری این نشست واقع در هتل آپارتمان یاس نبی متعلق به مؤسسه به آدرس مشهد مقدس، میدان طبرسی، بلوار شارستان، کوچه جنب ساختمان شارستان، کوچه شهید خوش گفتار خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات