همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس پنجمین همایش تجلیل از فرشتگان وحی آموز و تکریم از فعالان قرآنی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شعبه معزآباد جابری که موفق به حفظ جزء 30 و 29 قرآن شده اند با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد .

 

ابتدای مراسم آیاتی ازکلام الله مجید تلاوت شد.

 و سپس حجت الاسلام و المسلمین نیکویی، روحانی طرح هجرت  طی سخنانی مطالبی راجع به قرآن و اهمیت فرآگیری و انس با آن را بیان نمود.

ایشان در سخنان خود: قرآن کریم را تنها چراغ هدایت دانست که انسان در تمام طول زندگی خود نیازمند آن است و تدبر و تفکر در مفاهیم ناب قرآنی را لازم و ضروری دانست و گفت قرآن کریم نسیم روح بخشی است که تمسک به آن انسان را از ظلمت و تاریکی می رهاند و تفکر و تدبر در آیات پرده از اسرار و حقایق عالم می گشاید.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: نهادهای فرهنگی جامعه وظیفه دارند قرآن کریم را که تجلى ‌گاه خداوند و یگانه وسیله ارتباط میان بندگان و آفریدگار جهان است به میان جوانان بیاورند و آنان را با کتاب خدا آشنا و اندیشه و عمل آنان را با قرآن هماهنگ کنند و بدین وسیله، قرآن را از انزوا و مهجوریت خارج سازند.

در ادامه مراسم هدایت معتضدیان، مسئول شعبه معزآباد جابری طی سخنانی بهترین فرصت براى آشنایی با قرآن و معارف قرآنی را، دوره نوجوانى و جوانى دانست؛ چرا که آنچه در این دوره فرا گرفته شود، ماندگار و جاودان خواهد بود.
وی در ادامه اظهار داشت: الحمدالله با توجه به نیاز جوانان و نوجوان شهر به فراگیری آموزه‌ های قرآنی  توانستیم ۴۷۰ جوان و نوجوان علاقمند به مفاهیم قرآن در رشته های روخوانی، روانخوانی، حفظ و مفاهیم را جذب کلاس های موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) نمائیم.

این فعال قرآنی هدف از برگزاری این مراسم را گسترش فعالیت های مذهبی ، دینی و ترغیب و تشویق کودکان به انس با قرآن کریم عنوان کرد.

در انتهای مراسم از۴۰ نفر حافظان که مؤفق به حفظ جزء ۳۰ و ۲۹ شده بودند با اهدا هدایایی تقدیر به عمل آمد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات