ممکن است تاکنون با پیامک یا ایمیلی که شامل اذکاری است، روبرو شده باشید که گفته شده 5 یا 6 بار بگویید و برای چند نفر بفرستید، تا چند ساعت دیگر خبری خوش می‌شنوید و...

 

«به امام زمان قسمت می‌دم این پیامو بخونی: دختری هستم که پزشکان از معالجه‌ام ناامید شدند. شبی خواب حضرت […] را دیدم که در گلویم آب ریختن و شفا یافتم. ازم خواستن اینو به ۷ نفر بگم؛ این پیام به دست کارمندی افتاد، اعتقاد نداشت کارشو از دست داد، به دست دیگری رسید عمل نکرد، پسرشو از دست داد! یکی هم عمل کرد،۲۰ میلیون بدست آورد! اگر اعتقاد داری این پیام رو واسه ۷ نفر بفرست ۷ روز دیگر منتظر معجزه باش».

ممکن است تاکنون پیامک یا ایمیلی که شامل اذکاری است، برای شما ارسال شده باشد که مثلاً ۵ یا ۶ بار بگویید و برای چند نفر بفرستید، اگر این کار را انجام دادید خبری خوش می‌شنوید و اگر انجام ندهید یک بلا می‌بینید.حال در مقابل این پیامک‌ها چه باید کرد؟

گاهی اوقات برخی از افراد به‌دلیل جهل ممکن است سریعاً شروع به فرستادن این نوع پیامک‌ها کنند.

پیامک‌هایی که زمینه تحقق جنگ نرم را فراهم می‌کنند

با وجود اینکه برای ما شک و تردیدی نیست که این مزخرفات که زمینه آن جهل، عوامی و خرافه‌گرایی برخی از مردم است، امروزه یکی از حربه‌های جنگ نرم علیه اسلام نابی است که فقط دعوت به معرفت (شناخت)، ایمان و عمل صالح می‌‌کند. اسلامی که سعادت دنیوی و اخروی انسان را مرهون تعقل، تفکر، تدبر، مطالعه، کسب علم و عمل صالح می‌داند.

اسلام ناب و اسلام فقاهتی، یعنی اسلامی که راهی برای نفوذ خرافه، ورد، جادو، وهم و خیال، عبادات یا اذکار و روش‌های من‌درآوردی و… ندارد و خلاصه راه‌های نفوذ شیاطین انس و جن به عقل و قلب آدمی را مسدود کرده است؛ لذا نه تنها هیچ حقیقتی برای آن‌ها قائل نشوید، بلکه هر جا دیدید با شجاعت و سماجت تمام، تکذیب و مقابله کنید.

جالب اینکه ممکن است خود ارسال‌کننده این پیامک‌ها به آن اعتقادی نداشته باشد.

 این را بدانید که دشمن از هر راهی برای ضربه‌زدن به ارزش‌های اسلامی ما وارد می‌شود و چه خوب است که ما نیز آگاهی خود را در این زمینه بالا ببریم تا مبادا مورد تمسخر دشمنان قرار بگیریم.

حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق‌نژاد، عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی گفت: این پیامک‌ها در اصل مشکل دارد و خرافه‌ای بیش نیست.

وی ادامه داد: ریشه این پیام‌ها ممکن است با پیشرفت‌های انسان در موارد مختلف باشد و هم‌چنین به دلیل نادانی و عدم آگاهی مسلمانان و غرض‌ورزی دشمنان باشد.

علما برای مردم بازگو کنند که هیچ تعهدی نسبت به این پیام‌ها ندارند

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: علما و روحانیان باید در این زمینه دیدگاه‌های شرعی را برای مردم بازگو کنند و آن‌ها را متوجه این موضوع بکنند که هیچ تعهدی نسبت به این پیام‌ها ندارند.

عبدالرزاق‌نژاد تأکید کرد: مردم نباید به این پیا‌م‌ها توجه کنند و در این راستا رسانه‌ها می‌توانند با بیان دیدگاه‌های مراجع، مردم را از حقیقت این امر با خبر کنند.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی، مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی نیز بیان کرد: آن بخش از پیام‌ها که اسمای الهی و دیگر ادعیه قرآنی را بیان می‌کند حقیقت است اما بخش دوم آن هیچ سندیتی ندارد و جز برداشت‌های ذهنی خود افراد نیست.

وی اظهار کرد: علما به‌عنوان حجت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر مردم، باید آموزه‌های صحیح دین را به مردم آموزش دهند تا در برخورد با این موارد، سردرگم نشوند.

مردم نسبت به این پیامک‌ها هوشیار باشند

مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به این پیامک‌ها هوشیار باشند، گفت: هر یک از افراد در برخورد با این موارد باید به علما مراجعه بکنند تا از صحت و سقم آن آگاه شوند.

مشرفی تأکید کرد: در این موارد که اعتقادات مسلمانان مورد هجمه قرار می‌گیرد باید با آگاهی عمل کرد تا از بسیاری از زیان‌ها جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند هم‌ بیان کرد: خرافی بودن این پیام‌ها باید به‌وسیله صاحب‌نظران و رسانه‌ها به مردم ابلاغ شود.

وی ادامه داد: باید در مساجد و نمازهای جمعه این موارد روشنگری شود تا جامعه به سمت‌ و سوی خرافات نرود؛ چرا که افراد سودجو خواهان منحرف شدن ذهن مردم هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه این پیام‌ها ریشه در خرافی بودن برخی افراد و یا سودجو بودن آن‌ها دارد، یادآور شد: کسانی که با این پیام‌ها مواجه می‌شوند باید سندیت داشتن آن را از طرف مقابلی که آن را ارسال کرده است بخواهند تا به حقیقت موضوع پی ببرند و زود‌باور نباشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات