حجت الاسلام هادی سیاری از افزوده شدن 5 مرکز جدید به طرح ملی رحله خبر داد و گفت: 5 خرداد نشست میزبانان طرح در قم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، حجت الاسلام هادی سیاری دبیر ستاد طرح ملی رحله با اعلام این خبر که ۵ مرکز جدید به مراکز برگزار کننده طرح رحله اضافه شده است گفت: ثبت نام هشتمین دوره طرح ملی رحله از دهم اردیبهشت ماه در ۴۰ مرکز آغاز شده است، با اعلام آمادگی ۵ مرکز جدید در رباط کریم تهران، دهلران استان ایلام، روستای دستگرد از توابع بیرجند خراسان جنوبی، مشهد مقدس و دامغان استان سمنان و انصراف یکی از مراکز، هم اینک ۴۴ مرکز پذیرای قرآن آموزان از سراسر کشور هستند.

سیاری گفت: در دوره جاری برای نخستین بار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور نیز در برگزاری طرح ما را یاری خواهد داد و با توجه به انعقاد تفاهم نامه با این نهاد، احتمال افزایش مراکز متقاضی برگزاری طرح از سمت حوزه‌های علمیه در روزهای آتی وجود دارد.

نشست میزبانان ۵ خرداد برگزار می شود

این حافظ کل قرآن کریم همچنین از برگزاری نشست توجیهی میزبانان طرح ملی رحله در پنجم خرداد ماه خبر داد و گفت: در این نشست که در مجتمع نور شهر مقدس قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌گردد، نکات لازم جهت برگزاری هر چه بهتر طرح تشریح می‌گردد و ضمن انجام آخرین هماهنگی‌ها پیش از شروع دوره، تفاهم نامه‌های طرح نیز به امضای طرفین خواهد رسید.

وی استقبال از هشتمین دوره طرح ملی رحله نسبت به سال‌های قبل را بیشتر توصیف کرد و گفت: ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir تا ۱۰ خرداد ماه ادامه خواهد داشت و با توجه به افزایش مراکز، احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

دبیر ستاد طرح ملی رحله اضافه کرد: شهریه طرح در مراکز مختلف متفاوت است اما حداقل شهریه ۵۰۰ هزار و حداکثر آن ۲ میلیون تومان برای دوره ۴۰ الی ۵۰ روزه تابستان است که البته با توجه به مردمی بودن مؤسسه و عدم دریافت کمک‌های دولتی، نیاز به حضور خیرین و نیک اندیشان هم وجود دارد و هر گامی که در مسیر نشر قرآن کریم برداشته شود علاوه بر اینکه ما را در خدمت رسانی بهتر یاری می‌کند بهترین توشه معنوی است.

گفتنی است طرح ملی رحله حفظ شبانه روزی جزء ۳۰ و سوره مبارکه بقره در ایام تابستان ویژه نوجوانان و جوانان پسر ۱۴ تا ۲۲ ساله است که قرآن آموزان در این طرح علاوه بر حفظ قرآن کریم، با ترجمه، تجوید و مفاهیم قرآن نیز آشنا می‌شوند و با بهره‌مندی از انواع برنامه‌های فرهنگی، تفریحی، ورزشی و اردویی، به نوعی سبک زندگی اسلامی را تجربه می‌کنند.

علاقمندان می‌توانند جهت نام نویسی در طرح ملی رحله بر روی این لینک کلیک کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات