برگزاری مراسم سوگواری و توسل به اهل بیت (علیهم السلام) یکی از مهمترین و اساسی ترین فعالیت های موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان می باشد.

 

به گزارش شهسوار، روابط عمومی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، امروز ۲۴ اسفند ماه، همزمان با سالروز شهادت ام الائمه (سلام الله علیها)، مراسم سوگواری و عزاداری پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با حضور تمامی کارکنان موسسه مرکزی و اساتید مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم، در محل نمازخانه موسسه برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام مهدی همتی از اساتید موسسه به ایراد سخنرانی پرداخت؛ وی در ابتدای عرایض خود با اشاره به جریان فراق بین حضرت یعقوب و یوسف (علیهما السلام)، به چگونگی شکل گیری بیت الاحزان جهت ابراز مظلومیت صدیقه کبری (سلام الله علیها)، دفاع از ولایت و تبلیغ دین مبین اسلام توسط ایشان پرداخت.

این استاد تفسیر در ادامه سخنان خود، با ذکر روایتی از حضرت فاطمه (سلام الله علیها) – که می فرماید: از دنیای شما سه چیز را دوست دارم ۱- تلاوت قرآن ۲ – نگاه به چهره رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) ۳ – انفاق در راه خدا – تأکید داشت: هر یک از کارمندان و دست اندرکاران موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان، علاوه بر انس مستمر با قرآن و اهمیت به نماز اول وقت، می بایست احساس مسئولیت داشته و مبلغ فرهنگ قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) در اقصی نقاط کشور باشند به طوری که عملا یک شخص بیت الاحزانی محسوب شوند نه فقط اسم بیت الحزانی بودن را به یدک بکشند.

همتی افزود: بنای اصلی موسسه بیت الاحزان دفاع از ولایت و رساندن پیام ولایت به سراسر دنیا است و بیت الاحزان منهای ولایت معنا ندارد.

در ادامه این مراسم پرشور، مداح اهل بیت عصمت و طهارت، حاج مسعود صنوبر از حافظان مدرسه شبانه روزی برادران، به مرثیه سرایی، قرائت زیارت امین الله و زیارت حضرت زهرا (سلام الله علیها) پرداخت و حاضرین را مستفیض نمود.

شایان ذکر است: ۱۴ فروردین ۹۳ نیز که طبق روایت مشهور تشیع مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) می باشد، مراسم باشکوهی با حضور عموم مردم در موسسه مرکزی برگزار خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات