نشست سراسری اساتید حفظ قرآن کریم مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) پنجشنبه و جمعه 3 و 4 خرداد 1403 با حضور 160 معلم و استاد قرآن کریم در شیراز برگزار شد

نشست سراسری اساتید حفظ قرآن کریم مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، پنجشنبه و جمعه گذشته سوم و چهارم خرداد ماه در شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، در این نشست که در مجتمع صنایع الکترونیک شیراز برگزار شد، تعداد ۱۶۰ معلم و استاد حفظ قرآن کریم از نقاط مختلف کشور حضور داشتند.

حجت الاسلام سید عباس مهندسی، استاد برتر دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم کشور آغازگر برنامه‌های نوبت صبح این نشست بود.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود در خصوص اهمیت بحث انگیزه در کلاس‌های حفظ و شیوه‌های مختلف انگیزه سازی جهت حافظان قرآن مطالبی بیان کرد. حجت الاسلام مهندسی در بخش دیگر سخنان حفظ جامع قرآن کریم را دارای سه ضلع اصلی برشمرد و گفت: ضلع اول حسن حفظ، ضلع دوم حسن قرائت و ضلع سوم حسن مفاهیم است و چنانچه قرآن آموزان شما بر هر سه این ضلع مسلط بود حفظ او حفظ جامعی است. این استاد قرآن کریم همچنین مطالبی در خصوص شیوه‌های کلاسداری حفظ قرآن ارائه داد و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در نوبت عصر این نشست ضمن بیان نکاتی پیرامون آسیب‌های کلاس‌های حفظ گفت: یکی از این آسیب‌ها توجه بیش از حد به فروع دین و عدم توجه کافی به اصول دین است، لذا نیاز است که باورهای قرآن آموزان را تقویت کنیم؛ چنانچه اصول دین تقویت شد، فروع دین نیز رعایت می‌شود.

وی معلمان حاضر در نشست را به تقویت باورهای توحیدی خود سفارش کرد و گفت: چنانچه خودمان عامل باشیم و ارتباط خود با امام زمان را تقویت کنیم یا به نماز اول وقت اهمیت بدهیم، باورهای دانش آموزان نیز تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام شاهسونی در بخش دیگر سخنان خود بر اهمیت توجه به بحث تحصیلات عالی و اخذ مدرک دانشگاهی در بین حافظان قرآن تأکید کرد و ادامه داد: حافظان ما باید در عرصه‌های علمی نیز سرآمد باشند تا بتوانند پیام قرآن کریم را بیش از پیش گسترش دهند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه شرایط و امتیازات مناسب جهت حافظان قران را یادآور شد و گفت: خوشبختانه با اقداماتی که اخیراً در کشور آغاز شده بستر خوبی جهت حافظان فراهم شده است و در دولت و مجلس بحث در نظر گرفتن امتیازات در حال پیگیری است.

وی حاضران را به مقاومت در مقابل ناملایمات در مسیر گسترش فرهنگ قرآن کریم فراخواند و گفت: در شرایط امروز جامعه ما که نیاز به قرآن کریم به شدت حس می‌شود نباید به دلیل برخی ناملایمات و برخوردها از قرآن دست کشید.

انتقال تجربیات موفق توسط حجت الاسلام یوسف یاراحمدی مسئول مرکز حفظ همراه با تحصیل حضرت زینب کبری(س) نی ریز و زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) پایان بخش برنامه‌های عصر روز اول این نشست دو روزه بود.

نشست سراسری اساتید حفظ قرآن کریم در صبح روز جمعه با سخنرانی دکتر مریم اصمی، از حافظان و اساتید با سابقه مؤسسه بیت الاحزان ادامه یافت. وی نکاتی در خصوص شناخت روحیات قرآن آموزان، روش‌های کلاسداری و نحوه تعامل با قرآن آموزان بیان کرد و به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.

سخنرانی و ارائه گزارش خدیجه شاهسونی معاون آموزش خواهران مؤسسه در خصوص تلاش بیشتر شعب در جهت جذب قرآن آموزان، سخنرانی و ارائه گزارش زهرا اردالی مدیر مراکز حفظ همراه با تحصیل مؤسسه در خصوص اهمیت این مراکز و تأثیر آن‌ها بر رونق فعالیت‌های قرآنی شعب، گفتگو با مریم رضایی، حافظ کل قرآن کریم شعبه صدرا شیراز و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و تقدیر از معلمان برتر شعب و مراکز حفظ همراه با تحصیل در سال تحفیظی ۱۴۰۲ بر اساس تعداد حافظ تربیت شده از دیگر برنامه‌های روز دوم این نشست بود.

گفتنی است حاضران در نشست به رسم یادبود هدایایی از محصولات کشاورزی مرکز مدیریت بیت الاحزان دریافت کردند.

جهت مشاهده گزارش تصویری این رویداد بر روی این لینک کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات