8 شوال، سالروز تخریب بقیع و بیت الاحزان می باشد که در تقویم مؤسسه به روز بیت الاحزان نام گذاری شده است به همین مناسبت در مجلسی با حضور خیل مشتاقان ساحت مقدس حضرت زهرا (س) و مداحی حاج مهدی منصوری به ذکر مناقب آن حضرت پرداخته خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) ۸ شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع و بنای مقدس بیت الاحزان می‌باشد.

در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیز بن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال نموده، مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب بنای بیت الاحزان، قبور ائمه بقیع و دیگر قبور پرداختند. این روز در تقویم فرهنگی آموزشی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به روز بیت الاحزان نامگذاری شده است.

در این روز شعب و مدارس شبانه روزی مؤسسه در سراسر کشور با قرائت حدیث کساء، زیارت عاشورا، سفره ختم صلوات و مراسم سوگواری بی‌بی دو عالم در راستای زنده نگهداشتن نام و یاد اولین مدافع حریم ولایت، حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها) گام خواهند برداشت.

به همین بهانه مراسم سوگواری و قرائت دعای توسل با نوای گرم حاج مهدی منصوری در روز ۲۳ تیرماه مصادف با ۸ شوال و در مکان سالن شهید الهی مؤسسه مرکزی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) برگزار می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات