حسین جبله میزبان طرح ملی رحله جغتای جزئیاتی از روند برگزاری طرح در شهرستان جغتای را شرح می دهد.

طرح ملی رحله حفظ اجزاء قرآن کریم در مراکز شبانه روزی ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله است که مؤسسه بیت الاحزان به مدت ۵۰ روز در تابستان هر سال اجرا می‌کند. دوره دهم این طرح ملی در تابستان ۱۴۰۳ با حضور ۳۵ مرکز اجرا خواهد شد که ثبت نام آن از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به منظور آشنایی با مراکز برگزار کننده طرح، اقدام به گفتگو با مدیران این مراکز نموده است که به مرور منتشر خواهد شد.

در مطلب پیش رو گفت و گویی با حسین جبله مسئول برگزاری طرح ملی رحله شهرستان جغتای انجام داده ایم که تقدیم حضورتان می‌شود:

لطفاً هدفتان را از برگزاری طرح در شهرستان جغتای بیان کنید

هدف ما در طرح ملی رحله شهرستان جغتای، زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است و در این زمینه از رهنمود های نائب بر حق ایشان حضرت آیت الله امام خامنه ای استفاده می‌کنیم

کمی در خصوص ویژگی‌های طرح ملی رحله جغتای برای ما توضیح بدهید

در طرح رحله جغتای هر کسی می‌تواند استعداد های خود را به روش های مختلف شکوفا سازد. در این طرح، به غیر از حفظ از دوره اخلاق توسط حجت الاسلام سعیدی که از اساتید مبرز اخلاق حوزه علمیه هستند استفاده خواهیم کرد و همچنین در برنامه‌ای ابتکاری، امسال قرآن آموزان دوره مقدماتی هدف گذاری برای زندگی، رشد فردی و کتابخوانی را در طول دوره می‌گذرانند.

برنامه‌های تفریحی و اردویی هم برای قرآن آموزان تدارک دیده‌اید؟

یکی از موارد با نشاط و جذابی که در این طرح جهت قرآن آموزان تدارک دیده‌ایم، اردوی بزرگ سفر به شمال، قم و تهران هست که شامل بازدید از مناطق دیدنی شمال کشور مثل آبشار، جنگل، ساحل دریا و همچنین زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اجرای محفل در حرم مطهر، زیارت مسجد مقدس جمکران، زیارت مرقد مطهر امام خمینی(ره) و گلزار شهدا و تعدادی برنامه‌ی تفریحی دیگر می‌باشد.

طرح ملی رحله را در یک جمله کوتاه شرح دهید.

طرح ملی رحله، طرحی همگام با فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع حفظ است.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام وعرض ادب خدمت تمامی دست اندر کاران این مجموعه انشالله که عاقبت به خیر و در پناه امام زمان علیه السلام سالم و سلامت باشید تشکر از همه ی شما عزیزان