ابراهیم عابدینی مسئول طرح ملی رحله زیرکوه در خصوص برگزاری این طرح در تابستان 1403 توضیح می دهد.

طرح ملی رحله حفظ اجزاء قرآن کریم در مراکز شبانه روزی ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله است که مؤسسه بیت الاحزان به مدت ۵۰ روز در تابستان هر سال اجرا می‌کند. دوره دهم این طرح ملی در تابستان ۱۴۰۳ با حضور ۳۵ مرکز اجرا خواهد شد که ثبت نام آن از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به منظور آشنایی با مراکز برگزار کننده طرح، اقدام به گفتگو با مدیران این مراکز نموده است که به مرور منتشر خواهد شد.

در مطلب پیش رو گفت و گویی با ابراهیم عابدینی مسئول برگزاری طرح ملی رحله شهرستان زیرکوه انجام داده ایم که تقدیم حضورتان می‌شود:

برای مخاطبانی که احتمالاً با طرح ملی رحله آشنایی ندارند لطفاً این طرح را شرح دهید.

طرح ملی رحله حفظ اجزاء قرآن کریم به صورت شبانه روزی است که در تابستان با همکاری و همراهی موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در سراسر کشور برگزار می‌شود و قرآن آموزان در یک دوره ۴۵روزه اقدام به حفظ قرآن می‌کنند و در پایان دوره شرکت کنندگان حافظ حداقل سه جزء از قرآن کریم می‌شوند.

به نظر شما طرح ملی رحله از چه لحاظ اهمیت دارد؟

همانطور که می‌دانید یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اهمیت قرآن تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن بیان شده که این طرح شاید تنهاترین طرحی باشد که بتواند به خوبی به این مهم جامعه عمل بپوشاند.

کمی در مورد سابقه فعالیت‌های قرآنی خود توضیح دهید.

ما چندین سال هست داریم کار قرآنی انجام می دهیم ولی از چهار سال پیش که با کمک و راهنمایی یکی از دوستان این طرح برای ما معرفی شد و الحمدلله در اولین فرصت توانستیم موجبات آمدن این طرح به شهرستان را آماده کنیم و طرح را برگزار کنیم اصلا تحول قرآنی در شهرستان ایجاد شده به حدی که یکی از قرآن آموزان این طرح سال گذشته در مسابقات دانش‌آموزی در سطح کشور به مقام پنجم دست پیدا کرد.

پیش بینی شما از وضعیت آینده طرح چیست؟

پیش بینی می‌شود این طرح بتواند در سال های آینده وضعیت قرآنی شهرستان را متحول کند. همچنین برنامه‌ریزی ما این است که بتوانیم در چند سال آینده طرح یک ساله حفظ قرآن و مدرسه تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل را در شهرستان راه‌اندازی کنیم.

آیا استقبال خوبی از طرح صورت می‌گیرد؟

از آنجایی که این طرح مرتب و منظم و در قالب یک چارچوب مشخص برگزار می‌شود و خروجی خیلی خوبی داشته است استقبال قرآن آموزان بسیار بسیار خوب است به حدی که هر ساله از پذیرش تعدادی از قرآن آموزان معذوریم.

طرح رحله را در یک جمله توصیف کنید.

طرح رحله فرصت طلایی شکوفا شدن استعدادهای قرآنی فرزندان ماست، بیایید دریابیم

چنانچه صحبت پایانی و یا درخواستی از مسئولان دارید بفرمایید.

لازم می‌بینیم از دست‌اندرکاران این طرح که خدایی و فی سبیل الله و بدون هیچگونه پشتیبانی دولتی و به صورت خودجوش و مردمی این کار اساسی و بنیادی را شروع کردند تشکر و قدردانی کنیم و خواهش ما از مسئولین در سطح کلان کشور این است که کمک کنند تا برای برگزاری این طرح دغدغه مالی و پشتیبانی نداشته باشیم و فقط به بهتر شدن کیفیت کار فکر کنیم.

در اینجا پیشنهادی هم خدمت مسئولین محترم حوزه‌های علمیه داریم عزیزان اکنون که استقبال از حوزه‌های علمیه کمتر شده است با برگزاری این طرح در حوزه‌های علمیه ان شاالله بتوانیم افرادی از این عزیزان قرآنی را به عنوان طلبه جذب بکنیم که قطعاً این مهم نیز میسر خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات