حجت الاسلام شاهسونی در جمع میزبانان طرح ملی رحله:
حجت الاسلام علیرضا شاهسونی در جمع میزبانان طرح ملی رحله گفت: چنانچه قرآن آموزان طرح ملی رحله به حوزه علمیه قرآنی هدایت شوند زمینه راه اندازی سه حوزه جدید وجود خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، نشست مجازی هماهنگی و هم‌افزایی میزبانان طرح ملی «رحله» متعلق به مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، ۱۳ مردادماه با حضور حدود ۲۰ نفر از میزبانان این طرح ملی برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در این نشست با اشاره به وضعیت نامطلوب فرهنگی و اقتصادی کشور، برگزاری طرح ملی رحله را مرهون تلاش‌ها و زحمات میزبانان این طرح در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: در این طرح نزدیک به ۳۰۰۰ نفر نام نویسی کرده‌اند و برگزاری آن هزینه‌های زیادی طلب می‌کند اما ما اطلاع داریم که برخی میزبانان حتی به صورت شخصی هزینه می‌کنند تا طرح به شکل مطلوبی برگزار شود.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این که در دوره جاری حمایت‌های چندانی از طرح نشده است گفت: خوشبختانه معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه طی روزهای اخیر از مؤسسه بیت‌الاحزان و تعدادی از طرح‌های رحله بازدید کردند و در این راستا قول مساعد دادند که طلاب و روحانیونی که در طرح‌های رحله مشغول به فعالیت هستند، این فعالیت به عنوان سنوات تبلیغی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و در شهریه و حقوق هم مساعدت شود.

وی در ادامه بر ضرورت الگوسازی طرح ملی رحله به سایر مناطق تأکید کرد و گفت: نکته‌ای که باید توجه داشت این است که طرح ملی رحله تنها مختص تابستان نباشد و لازم است که قرآن‌آموزان در طرح‌های حضوی در شعب مؤسسه یا طرح‌های تلفنی یا مجازی مؤسسه شرکت کنند تا بتوانند تثبیت و ارتقای حفظ داشته باشند.

شاهسونی با اشاره به فعالیت ۱۴ مرکز شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و یک حوزه علمیه قرآنی ذیل این مؤسسه گفت: انتظار داریم که قرآن‌آموزان مستعد در طرح ملی رحله برای حضور در این مراکز تشویق شوند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تصریح کرد: اگر استقبال از طرح ملی رحله و حوزه علمیه قرآنی خوب باشد، در چند نقطه کشور که تقاضای حوزه علمیه قرآنی داریم، این مراکز را راه‌اندازی خواهیم کرد که یکی از آن‌ها روستای محمدآباد استهبان است.

وی همچنین از انجام تلاش‌هایی برای راه‌اندازی حوزه علمیه قرآنی در شهرستان خرامه استان فارس خبر داد و گفت: حوزه علمیه پرند تهران و گناباد خراسان رضوی طرح‌های رحله را شروع کردند اما هدفگذاری این است که این طرح‌ها به تشکیل حوزه علمیه قرآنی ختم شوند.

در این جلسه پیشنهادها، انتقادات و مشکلات و راهکارهای برگزاری هر چه بهتر طرح های رحله توسط میزبانان طرح و با حضور حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مدیر مراکز شبانه روزی حفظ قرآن بیت الاحزان مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است طرح ملی رحله حفظ شبانه روزی قرآن کریم در تابستان ویژه نوجوانان و جوانان پسر ۱۴ تا ۲۲ ساله است که هشتمین دوره آن از ۱۵ تیرماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه در سراسر کشور به پایان خواهد رسید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات