عضو هیات رئیسه اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با بیان اینکه توجه به موسسه‌های قرآنی باید اولویت دولت باشد، گفت: دولت یازدهم مصوبه بلاتکلیف ساخت دهکده توریستی قرآنی در فارس را اجرایی کند.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه توجه به موسسه‌های قرآنی باید اولویت دولت باشد، بیان داشت: دولت یازدهم مصوبه بلاتکلیف ساخت دهکده توریستی قرآنی در فارس را اجرایی کند.

وی افزود: چشم‌انداز  موسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان فارس تبدیل استان فارس به قطب قرآنی کشور است.

عضو هیات رئیسه اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور گفت: قبل از سفر سوم هیات دولت به استان فارس، طرح بزرگ قرآنی در کشور با عنوان ایجاد «دهکده قرآنی توریستی محمد رسول‌الله(ص)» را پیشنهاد دادیم و پس از بررسی در جلسه هیات دولت، این طرح به تصویب رسید که از اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس نیز برای ما ابلاغ شد.

 شاهسونی ادامه داد: ایجاد این دهکده قرآنی به نام «محمد رسول‌الله» بر اساس طرح پیشنهادی موسسه قرآنی- فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در سفر سوم هیات دولت به فارس بود که پس از گذشت مدت‌ها از انجام این سفر همچنان بلاتکلیف است و در زیر پرونده‌های طرح‌های مختلف خاک می‌خورد.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح پیشنهاد شده بود، دهکده قرآنی با توجه به حضور بیشتر گردشگران خارجی و داخلی در بازدید از آثار تخت جمشید در فاصله بین تخت جمشید و پاسارگاد ساخته شود.

 مدیر موسسه قرآنی – فرهنگی بیت‌الاحزان فارس گفت: غربی‌ها مفهوم اسلام را به نام یک دین خشن معرفی کرده‌اند و هدف از ارائه طرح این بود که با وجود تعدد گردشگران خارجی دین اسلام را با نام واقعی خود که دین صلح، آرامش و صداقت است را معرفی کنیم.

 شاهسونی افزود: در این دهکده قرار شده بود در قالب بوستان‌ها، سینمای قرآنی و سایر غرفه‌های قرآنی علاوه بر معرفی اسلام به ترویج مفاهیم قرآنی نیز پرداخته شود.

 وی بیان داشت: باید در استان فارس به سمتی حرکت کنیم که این استان قطب قرآن، امنیت و اخلاق در کشور معرفی شود.

عضو هیات رئیسه اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور خاطرنشان کرد: این موسسه قرآنی به عنوان یکی از موسسه‌های بزرگ و برتر کشور و فعال استان فارس آماده برگزاری و اجرای طرح‌های مختلف است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات