عضو هيئت مديره اتحاديه تشكل‌های قرآنی كشور در رابطه با نحوه ارتباط مؤسسات قرآنی با مراكز آموزشی جهت كسب دستاوردهای جديد علمی در ساختار مديريتی گفت: لازم است تا جهت كسب دستاوردهای جديد علمی رايزنی‌ انجام شود و در نهايت رشد استعدادهای قرآنی ميان مديران اين مراكز بالاخص مؤسسات تحقق يابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در گفت‌وگویی، در بخش اول مصاحبه خود در مورد چگونگی ارتقای ساختار کلی مؤسسات قرآنی گفت: از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک‌های ناشی از آن می‌توان ساختار کلی مؤسسات قرآنی را ارتقا داد، بر این اساس خواستار توجه به کارآفرینی قرآنی در نظام مؤسسات قرآنی شد.

مدیرمسئول مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در رابطه با شناسایی نیروهای توانمند در مؤسسات قرآنی جهت داشتن ساختار نظام‌مند بیان کرد: مؤسسات قرآنی برای داشتن ساختار نظام‌مند باید از نیروهای توانمند و دارای مهارت کافی برای نیل به اهداف برخوردار باشند و همچنین توجه ویژه به ساختار مالی مؤسسه و تلاش برای استقلال مالی مؤسسه را در گام بعدی خود قرار دهند.

وی در پایان بخش اول مصاحبه خود به شناسایی ظرفیت‌های افراد توسط مدیر مؤسسه اشاره و تأکید کرد: خلاقیت یک مدیر زمانی بروز پیدا می‌کند که وی با شناسایی ظرفیت‌های افراد بتواند با بهره‌گیری از توانایی‌های آن‌ها، نیرو و استعدادهای ناشناخته را به سوی اهداف و آرمان‌های پیشرو رهنمون سازد.

این کارشناس قرآن در بخش دوم مصاحبه خود به اعمال مدیریت صحیح و قرآنی در مؤسسات اشاره کرد و افزود: یک مدیر توانا باید به بحث آموزش، انتقال تجربیات و همچنین بحث مشاوره توجه ویژه داشته باشد تا در نهایت شاهد تحولی عظیم در گستره فعالیت‌های قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام شاهسونی پایه و اساس تقویت واحدهای مختلف مدیریتی مؤسسات قرآنی ـ مردمی را ارتقای سطح مدیریتی نام برد و افزود: پایه و اساس تقویت واحدهای مدیریتی مؤسسات آموزش که این مهم از طریق ارتقای سطح مدیریتی لحاظ می‌شود و باید یادآور شد که همواره برخی از مدیران مؤسسات قرآنی به‌صورت کاربردی و منسجم فعالیت نمی‌کنند.

لزوم برگزاری دوره‌های ارتقای سطح مدیریتی در مؤسسات قرآنی

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در ادامه خواستار برگزاری دوره‌های ارتقای سطح مدیریتی شد و افزود: هم‌اکنون نیازمند برگزاری دوره‌های ارتقای سطح مدیریتی در ساختار مؤسسات قرآنی هستیم که لازم است به‌شیوه تخصصی و سنجیده عمل شود.

این فعال قرآنی در رابطه با ارزشیابی فرآیند تشکیلاتی مؤسسات در امر تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف ساختار مدیریتی اظهار کرد: اگر فرآیند تشکیلاتی مؤسسات قرآنی به‌طور مطلوب ارزشیابی شود بالطبع در امر تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف مؤثر است.

حجت‌الاسلام شاهسونی به ضرورت به‌کارگیری تبادل تجربیات میان مؤسسات قرآنی جهت بهبود، پیشرفت و توسعه شیوه‌های مدیریتی اشاره کرد و گفت: مؤسسات قرآنی ـ مردمی برای بهبود شیوه‌های مدیریتی و ارتقای ساختار کلی این مراکز باید به تبادل اطلاعات و تجربیات میان این دست از مؤسسات قرآنی توجه داشته باشند.

مدیرمسئول مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در رابطه با نحوه ارتباط مؤسسات قرآنی با مراکز آموزشی کشور جهت کسب دستاوردهای تازه علمی در ساختار مدیریتی بیان کرد: یقیناً در یک نهاد یا سازمانی که فعالیت‌های تخصصی انجام می‌شود، لازم است تا جهت کسب دستاوردهای جدید علمی رایزنی‌ انجام شود تا در نهایت رشد استعدادهای قرآنی میان مدیران این مراکز بالاخص مؤسسات قرآنی تحقق یابد.

وی به چگونگی تصویب طرح‌های آموزشی در مؤسسات قرآنی ـ مردمی جهت ارتقای سطح کمی و کیفی این مراکز اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه برنامه‌ریزی اصولی توسط تمامی مؤسسات قرآنی صورت نمی‌گیرد و این مهم موجب کاهش سطح کیفی و همچنین کمی فعالیت‌های آموزشی می‌شود به همین منظور لازم است تا طرح‌های آموزشی مؤسسات قرآنی از یک بخش واحد همچون بخش آموزش تصویب و اجرا شود.

توانمندسازی مدیران مؤسسات از یک نظام واحد برخوردار باشد

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در ادامه به برگزاری دوره‌های بازآموزی قرآن برای ارتقای سطح مدیرتی مدیران مؤسسات قرآنی ـ مردمی اشاره و تصریح کرد: توانمندسازی مدیران به‌ویژه مؤسسات قرآنی لازم است تا از یک نظام واحد برخوردار باشد و تقویت این ساختار نیازمند برگزاری دوره‌های بازآموزی قرآن به‌صورت مستمر و هماهنگ است.

این فعال قرآنی در ادامه خواستار دوره‌های جدید مدیریتی برای مدیران مؤسسات قرآنی شد و افزود: اغلب دوره‌هایی که برای مدیران مؤسسات قرآنی ـ مردمی جهت ارتقای سطح دانش و علم برگزار می‌شود دارای مباحث کلیشه‌ای است و این مهم نیازمند بازنگری کلی از سوی مسئولان قرآنی کشور جهت خواهد بود.

حجت‌الاسلام شاهسونی در رابطه با راهبری و ایجاد هماهنگی در‌ اجرای ‌طرح‌ها‌ و‌ برنامه‌های مؤسسات قرآنی ـ مردمی جهت ایجاد ساختار قوی مدیریتی خاطرنشان کرد: به‌طور کلی اگر اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌ها در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی جدید ویژه مؤسسات قرآنی ـ مردمی به ایجاد هماهنگی و تبادل افکار بپردازند و براین اساس طرح‌های جدید آموزشی ابداع کنند، ساختاری مدیریتی مؤسسات قرآنی به‌صورت روزافزون قوی خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات