همزمان با آغاز دهه فاطمیه، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی عبداللهی مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی استان مرکزی به دعوت مدارس شبانه روزی حفظ قرآن موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به مدت یک هفته برای تدریس و سخنرانی در این مدارس حضور یافتند.

 

همزمان با آغاز دهه فاطمیه، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی عبداللهی مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی استان مرکزی به دعوت مدارس شبانه روزی حفظ قرآن موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به مدت یک هفته برای تدریس و سخنرانی در این مدارس حضور یافتند.این استاد حوزه با حضور در مدارس شبانه روزی امام حسن مجتبی(ع)، فاطمیه خواهران، اسراء صحرارود و حسینیه قرآن آباد با شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)، به نکاتی پیرامون بیانات آن حضرت در این خطبه پرداختند.

اهم سخنان حجت الاسلام عبداللهی را می توان در چند محور ذکر کرد که  اجمالا به بررسی آن می پردازیم:

مهمترین نکته ای که توسط استاد حوزه در مدرسه شبانه روزی فاطمیه خواهران به آن پرداخته شد نکاتی پیرامون کیفیت خروج حضرت زهرا (س) از منزل و مباحث مربوط به حجاب و عفاف بود. حجت الاسلام عبداللهی همچنین در سخنان خود به توجه حافظان قرآن کریم به ” امر به معروف و نهی از منکر”در مقوله حجاب در جامعه نیز پرداختند و به واکاوی اهمیت ضرورت این مهم در جامعه فعلی اشاره کردند.

در مدارس شبانه روزی برادران نیز وی ضمن برشمردن محورهای مربوط نتایج اعمال انسان که در خطبه فدکیه نزدیک به ۲۰ مورد به آن اشاره شده است، سخنانی نیز در مورد حضرت علی (ع) بیان نمود. در خطبه فدکیه شش بار از امیرالمؤمنین (ع) نام برده شده است. عبداللهی همچنین عنوان داشت، حضرت زهرا (س) در این خطبه از فداکاری های حضرت علی (ع) در طول زندگی آن بزرگوار سخنانی به میان می آورد که نمونه آن رها کردن جسد پیامبر (ص) توسط شماری از صحابه پیمان شکن است که تاریخ اثبات کرد که آن ها در پی کسب قدرت  بودند می باشد. اما علی (ع) چنین نکرد تا تاریخ گواهی برا اعمال انسان باشد.

بانوی دو عالم در این خطبه از ظلم و ستم هایی که به خاندان پیامبر شده است نیز سخنانی به میان می آورد که دلیلی محکم بر مظلومیت اهل بیت (ع) است. این خطبه همچنین سندی برای تقویت و دفاع از ولایت و حقایق ایمان است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات