مدیر بیت‌الاحزان بروجرد با بیان اینکه فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان بروجرد از سال ۹۵ شروع شده است، گفت: در این مؤسسه تاکنون حدود ۴۰۰ حافظ قرآن از یک جزء تا ۳۰ جزء تربیت شده است.

سید جلیل موسوی میزبان طرح ملی رحله در شهرستان بروجرد می گوید طرح ملی رحله بهترین فرصت و مقدمه برای حضور در دوره یک ساله حفظ قرآن است و لازم است قرآن آموزان با این رویکرد به طرح رحله وارد شوند.

موسوی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان گفت: به اذعان بسیاری از قرآن آموزان کیفیت طرح ملی رحله در این مرکز بسیار مناسب است امری که به برکت قرآن و حمایت خانواده های محترم به دست آمده و لازم است میزبان های محترم آن را مد نظر داشته باشند.

به گفته وی ایجاد روحیه امید، خودباوری و نشاط اصلی ترین هدف برگزاری طرح ملی رحله در بروجرد است امری که مورد اذعان قرآن آموزان نیز بوده است.

او در ادامه افزود: مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت حفظ قرآن تاکید کرده اند امری که لازم است ما به دنبال تحقق آن باشیم و طرح ملی رحله یکی از گام های اساسی در این مسیر است و باید حمایت بیشتری از آن صورت پذیرد.

موسوی گفت: از خیرین و دست اندرکاران محترم میخواهیم حامی فعالیت های قرآنی به ویژه طرح ملی رحله باشند.

وی در این خصوص به بازدید چندی پیش مسئولان قرآنی و فرهنگی بروجرد از این طرح اشاره کرد و گفت: حمید آقایی، رئیس اداره فرهنگ و ارساد اسلامی بروجرد چهارشنبه، ۲۹ تیر به همراه منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گودرزی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیر آموزش و پرورش بروجرد به منظور رسیدگی به مشکلات مؤسسه بیت‌الاحزان بروجرد با حضور در این مرکز از نزدیک مشکلات آن را مشاهده کرد.

مرکز بروجرد

 

میزبان طرح ملی رحله شهرستان بروجرد اضافه کرد: پس از ارائه توضیحات و بیان مشکلات و کمبودها، قرار شد این مشکلات در اسرع وقت با همکاری مسئولان شهرستان و استان مرتفع شوند.

این حافظ کل قران کریم گفت: فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان شعبه بروجرد از سال ۹۵ شروع شده و تا به حال حدود ۴۰۰ حافظ قرآن از یک جزء تا ۳۰ جزء تربیت نموده است و طرح‌های یک ساله، دو ماهه(دوره تابستان)، سه روزه، حفظ روزانه و حفظ مجازی را تا به حال برگزار کرده است.

موسوی با بیان اینکه در طرح های حفظ یکساله، طرح ملی رحله و طرح سه روزه قرآن‌آموزان طی یک برنامه منسجم به صورت شبانه‌روزی در مؤسسه حضور دارند، اضافه کرد: از ویژگی‌های این طرح علاوه بر حفظ قرآن، پرورش و تهذیب نفس است که حافظ قرآن مجاهد تربیت می‌نماید به طوری که در سیل گذشته پلدختر ۴۰ نفر حافظ کل قرآن به کمک مردم شتافتند و وسایل مردم را از زیر گل و لای بیرون کشیدند.

به گفته این حافظ قرآن، برگزاری اردوهای هفتگی، کلاس های ورزشی، دوره های فرهنگی سبک زندگی اسلامی و محافل انس با اهل بیت ( ع ) از جمله برنامه های جانبی طرح ملی رحله در شهرستان بروجرد به شمار می رود و این شهر برای هفتمین دوره است که میزبان طرح ملی رحله می شود.

سید جلیل موسوی از حمایت های اداره آموزش و پرورش بروجرد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مردم بروجرد در مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، فرمانداری، شهرداری، سپاه و مدیریت مدرسه شبانه روزی محدث و اداره برق این شهرستان در برگزاری طرح ملی رحله در این منطقه قدردانی کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات