ایجاد نخستین دهکده قرآنی توریستی کشور یکی از مصوبه‌های سفر هیئت دولت به استان فارس بوده که همچنان بلاتکلیف مانده است.

 ایجاد این دهکده قرآنی به نام محمد رسول‌الله بر اساس طرح پیشنهادی موسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در سفر سوم هیئت دولت به فارس پیشنهاد شده بود که پس از گذشت مدت‌ها از انجام این سفر همچنان بلاتکلیف است و در زیر پرونده‌های طرح‌های مختلف خاک می‌خورد.
مجری و ارائه دهنده این طرح در گفت‌وگو یی در شیراز اظهار داشت: قبل از سفر سوم هیئت دولت به استان فارس، طرح بزرگ قرآنی در کشور با عنوان ایجاد دهکده قرآنی توریستی محمد رسول‌الله را پیشنهاد دادیم.
حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی افزود: پس از بررسی در جلسه هیئت دولت، این طرح به تصویب رسید که از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز برای ما ابلاغ شد.
وی بیان داشت: پس از آن تماس‌های مکرری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گرفته و ملاقات‌های متعددی داشتیم که هیچ نتیجه‌ای برای اجرای آن نگرفتیم.
شاهسونی ابراز داشت: بر اساس این طرح پیشنهاد شده بود، دهکده قرآنی با توجه به حضور بیشتر گردشگران خارجی و داخلی در بازدید از آثار تخت جمشید در فاصله بین تخت جمشید و پاسارگاد ساخته شود.
شاهسونی با بیان اینکه غربی‌ها مفهوم اسلام را به نام یک دین خشن معرفی کرده‌اند ادامه داد: هدف از ارائه طرح این بود که با وجود تعدد گردشگران خارجی دین اسلام با نام واقعی خود که دین صلح، آرامش و صداقت است را معرفی کنیم.
مدیر مسئول موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) اضافه کرد: برای اجرای مرحله نخست طرح که قرار بود دهکده‌ای با نماد قدیمی مدینه‌النبی ساخته شود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد شده بود.
وی ادامه داد: در این دهکده همچنین قرار شده بود در قالب بوستان‌ها، سینمای قرآنی و سایر غرفه‌های قرآنی علاوه بر معرفی اسلام به ترویج مفاهیم قرآنی نیز پرداخته شود.
مجری و ارائه دهنده طرح دهکده قرآنی توریستی محمد رسول‌الله از استاندار فارس خواست تا به منظور توجه بیشتر به ترویج مفاهیم قرآنی دستور اجرای این طرح را صادر کند تا بتوانیم در فارس که به نوعی از قدیم قطب قرآنی کشور بوده است نخستین دهکده توریستی قرآنی را راه‌اندازی کنیم.
شاهسونی اظهار داشت: باید در فارس به سمتی حرکت کنیم که این استان قطب قرآن، امنیت و اخلاق در کشور معرفی شود.
مدیر مسئول موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در پایان بیان داشت: این موسسه قرآنی به عنوان یکی از موسسه‌های برتر کشور و فعال استان فارس آماده برگزاری اجرای طرح‌های مختلف است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات