شعبه جدید دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) به منظور برگزاری دوره یکساله تثبیت محفوظات و آمادگی کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث در شهرستان گناباد راه اندازی شد

حجت الاسلام مرتضی میری بیدختی مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر (علیه السلام) و مسئول شعبه بیت الاحزان در شهرستان گناباد، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان از اعطای بورسیه به طلاب حافظ قرآن جهت شرکت در دوره شبانه روزی آمادگی کنکور کارشناسی ارشد و دریافت مدرک تخصصی درجه ۳ حفظ کل قرآن خبر داد.

مسئول بیت الاحزان شعبه گناباد اظهار داشت: بعد از اتمام دوره یکساله حفظ کل قرآن کریم یکی از دغدغه های اصلی حافظان قرآن تکمیل، تثبیت و کیفیت بخشی به محفوظات جهت حضور در عرصه های قرآنی و دریافت مدارک تخصصی حفظ می باشد، به همین جهت وجود مراکزی که بعد از سال حفظی در خدمت حافظان قرآن باشند بسیار لازم و ضروری است.

حجت الاسلام میری بیدختی در ادامه افزود: با توجه به تجربه موفق دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم (ع) در شهرستان استهبان و عدم وجود چنین مرکزی در شرق کشور، با تعریف یک طرح مشترک همکاری بین موسسه بیت الاحزان و حوزه علمیه امام محمد باقر(علیه السلام) شهرستان گناباد، دوره یکساله تکمیل و تثبیت محفوظات به همراه ارائه دروس تخصصی علوم قرآن و حدیث برای اولین بار در شرق کشور در این مرکز برگزار می‌شود.

حوزه امام محمد باقر بیدخت

وی در خصوص مزیت‌های اصلی این دوره عنوان کرد: با توجه به اینکه میزبان این دوره حوزه عملیه امام محمد باقر(ع) می‌باشد؛ طلاب حافظ قرآن در طول دوره یکساله می‌توانند برخی از دروس حوزوی را انتخاب کرده و از کمک هزینه تحصیلی و بورسیه رایگان دوره آمادگی کنکور کارشناسی ارشد نیز بهره‌مند شوند.

مسئول بیت الاحزان گناباد در خصوص برنامه آموزشی این مرکز توضیح داد: در نیمسال اول تحصیلی تمرکز برنامه ها بر روی مباحث حفظ قرآن بوده و با برگزاری کلاسهای تخصصی شامل حفظ، مفاهیم، ترجمه، تجوید و صوت ولحن، حافظان گرامی به محفوظاتی با کیفیت و مطلوب دست پیدا حواهند کرد. در ادامه در نیم سال دوم تحصیلی، در کنار مرور محفوظات، کلاس‌های تخصصی دروس علوم قرآن و حدیث برای آمادگی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد با حضور اساتید برجسته و مجرب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام میری ادامه داد: حافظان شرکت کننده در پایان دوره یکساله پس از کسب قبولی در آزمون سازمان تبلیغات مدرک تخصصی درجه ۳ (معادل لیسانس) را از وزارت ارشاد و پس از کسب حدنصاب در آزمون کارشناسی ارشد، مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث را از وزارت علوم و تحقیقات دریافت می‌نمایند.

وی با بیان این که شرکت در آزمون ها نیازمند هیچ گونه مدرک خاصی نیست گفت: برای مثال یک دانش آموز پایه ۹ که حافظ قرآن شده است می‌تواند با شرکت در این دوره لیسانس خود را از وزارت علوم و تحقیقات دریافت کند.

حوزه امام محمد باقر بیدخت

مسئول بیت الاحزان گناباد محل برگزاری دوره را حوزه علمیه امام محمد باقر (علیه السلام) بیدخت اعلام کرد و گفت: مکان برگزاری مجهز به فضای خوابگاهی مناسب، کلاسهای درسی، کتابخانه، سالن مطالعه/مباحثه و سایر امکانات مورد نیاز می‌باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام بر روی این لینک کلیک نمایند.

دانشسرا گناباد

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات