سید حسین رضوی میزبان طرح ملی رحله بهبهان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان از جزئیات برگزاری طرح در تابستان 1403 می گوید

طرح ملی رحله حفظ اجزاء قرآن کریم در مراکز شبانه روزی ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله است که مؤسسه بیت الاحزان به مدت ۵۰ روز در تابستان هر سال اجرا می‌کند. دوره دهم این طرح ملی در تابستان ۱۴۰۳ با حضور ۳۵ مرکز اجرا خواهد شد که ثبت نام آن از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به منظور آشنایی با مراکز برگزار کننده طرح، اقدام به گفتگو با مدیران این مراکز نموده است که به مرور منتشر خواهد شد.

در مطلب پیش رو گفت و گویی با سید حسین رضوی میزبان طرح ملی رحله بهبهان انجام داده ایم که تقدیم حضورتان می‌شود:

لطفاً در خصوص سابقه برگزاری طرح رحله در بهبهان توضیح دهید.

طرح ملی رحله امسال برای دومین بار در شهرستان بهبهان برگزار می‌گردد. بحمدالله سال گذشته با همه سختی هایی که وجود داشت این طرح با شرایط مطلوبی برگزار شد. امسال با برنامه ریزی بهتر و همراهی جمع بیشتری از عزیزان دغدغه مند قرآنی به دنبال این هستیم تا این طرح متفاوت قرآنی را با کیفیت بهتر و رضایت مندی بیشتری برگزار کنیم.

با توجه به این که نزدیک به یک ماه از آغاز ثبت نام گذشته، وضعیت استقبال تاکنون رضایت بخش بوده است؟

آمار ثبت نامی ها تا به اینجا نسبت به زمان مشابه پارسال رشد خوبی داشته و بسیاری از ثبت نام کنندگان از قرآن آموزان دوره گذشته می‌باشند که این خود نشان دهنده رضایت شرکت کنندگان در این دوره نسبت به برنامه ها و فعالیت های اجرا شده می باشد.

کمی در مورد نقاط قوت دوره پیش رو توضیح دهید.

یکی از نقات قوت برگزاری این دوره در شهرستان بهبهان تربیت نوجوانان قرآنی است که سال گذشته در مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی در مرحله شهرستانی و استانی رتبه های خوبی کسب نمودند. همچنین رشد تربیتی نوجوانان از اهداف مهم برگزاری این دوره بوده و تماس های خانواده ها و ابراز لطف و محبت ایشان پس از اتمام دوره گذشته تا به امروز نشان دهنده تاثیرات مثبت این دوره بر رفتار قرآن آموزان می‌باشد. از دیگر نقاط قوت دوره قرآنی می‌توان به اضافه شدن برخی از شرکت کنندگان دوره قبل به کادر دوره جدید اشاره کرد؛ ان شاءالله حضور این عزیزان در مسئولیت های اجرایی هم موجب رشد و پیشرفت خود آنان شده و هم به افزایش کیفیت دوره کمک بسیار خوبی خواهد کرد.

چه برنامه‌هایی برای دوره پیش رو مد نظر دارید؟

ان‌شاءالله بنا است در دوره آینده با حفظ ماهیت دوره قبل برنامه های جدیدی اضافه شود و در برخی برنامه های گذشته نیز تغییرات جزئی ایجاد شود. بنا بر این به توفیق الهی نسبت به سال گذشته دوره متفاوت تر و ان شاءالله با کیفیت تری را شاهد خواهیم بود.

نحوه پذیرش قرآن آموزان چگونه است؟

با توجه به محدودیت ظرفیت دوره از پذیرش همه ثبت نام کنندگان معذوریم، بنا بر این پیش از شروع دوره مصاحبه ای از قرآن آموزان گرفته خواهد شد و افراد واجد شرایط گزینش خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات