شیخ محمد فهمی عصفور، داور بین المللی مصری و صاحب اجازه اقراء از مدرسه شبانه روزی حفظ و مفاهیم یکساله کل قرآن کریم حضرت ثامن الحجج (ع) مشهد بازدید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، شیخ محمد فهمی عصفور، داور بین المللی مصری از مدرسه شبانه روزی حفظ و مفاهیم یکساله کل قرآن کریم حضرت ثامن الحجج (ع) مشهد بازدید کرد.

این داور مصری که صاحب اجازه اقراء از کشور مصر می باشد و قرائتش با ۳۲ واسطه به پیامبر اسلام (ص) می رسد، به دعوت شورای عالی قرآن برای دومین سال پیاپی به ایران سفر کرده است و تاکنون اساتید برجسته قرآن کریم ایران مانند استاد آقایی، عبایی، موسوی بلده، حاج ابوالقاسم، سید علی سرابی و مجتبی فرد فانی پس از قرائت کامل قرآن کریم از این استاد اجازه قرائت و مدرک اقراء دریافت نموده اند.

شیخ عصفور پس از بازدید از مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم حضرت ثامن الحجج ( علیه السلام ) مشهد مقدس و گفتگوی صمیمانه با حفاظ و محک زدن آنان، زبان به تحسین اینگونه مدارس و مؤسسه گشود و یاد آور شد: ما تربیت قرآنی در مصر را از سن دو سالگی با آموزش صحیح خوانی، تجوید و حفظ دو جزء آغاز میکنیم و معمولاً به دلیل وجود مکان هایی به نام مکتب خانه که ویژه حفظ کل قرآن کریم در هر محله ای از مصر است اکثر نوجوانان تا سن ده سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم می شوند.
وی در پایان پس از گپ و گفت صمیمانه با حفاظ این مدرسه که پس از گذشت ده ماه ۲۶ جزء قرآن کریم را حفظ کرده اند،با ضبط ویدیوئی ۲ دقیقه ای از عموم نوجوانان و جوانان دعوت به شرکت در  مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها نمود.

یاد آور می شود این داور برجسته مصری پس از حفظ کل قرآن کریم در دو ماه مذهب حقه شیعه را برای خود انتخاب نمود، ولی پس از فهمیدن ماجرای شیعه شدن این استاد دانشگاه الازهر، همسر و فرزندش با فتوای مولوی های مصری ممنوع الملاقات با وی شدند و پس از تحمل یک سال و چهار ماه زندان، به دعوت جامعه المصطفی العالمیه لبنان به این کشور هجرت کرد. وی هم اکنون مشغول به تدریس علوم قرآنی در لبنان و مسلط به قرائات عشر می باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات