همزمان با سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور، نماز جمعه شهر بنارویه با حضور گسترده زنان و مردان مومن و ولایتمدار این شهر و برخی روستاهای حومه برگزار شد.

همزمان با سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور، نماز جمعه شهر بنارویه با حضور گسترده زنان و مردان مومن و ولایتمدار این شهر و برخی روستاهای حومه برگزار شد.

قبل از ایراد سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین روانبخش، خطیب نماز جمعه این شهر، یکی از خردسالان مدارس یاس نبی (ع) بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با قرائت مطالبی اهمیت برگزاری نماز جمعه را برای وحدت و همدلی بین مسلمانان را گوشزد و حضور حجت الاسلام شاهسونی در نماز جمعه شهر بنارویه را خوش آمد گفت.

در ادامه حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) با ایراد سخنانی از اهمیت ماه مبارک رمضان، نازل شدن قرآن در این ماه و گسترش فعالیت های قرآنی و توجه ویژه به حافظان قرآن شعبه بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، از همکاری مسؤلین و مردم این شهر با خادمان و مربیان بیت الاحزان تقدیر و تشکر نمود.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شعبه بنارویه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به کمیت و کیفیت تربیت حافظان کل قرآن کریم این شهر اشاره  نمود و این شعبه را یکی از موفق ترین شعب بیت الاحزان معرفی کرد.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآنی کشور تربیت ۲۵ حافظ کل قرآن و ثبت نام از ۱۵۰ خردسال در مهد و پیش دبستانی ها، حضور ۳۰ دانش آموز در مدارس غیرانتفاعی یاس و یاس نبی (ع) در دو بخش خواهران و برادران  و دارا بودن ۴ ساختمان از فعالیت های شعبه بنارویه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در این شهر است.

این حافظ و فعال قرآن در پایان سخنان خود با اشاره به تلاش این مؤسسه برای تبدیل استان فارس به قطب قرآنی کشور از مردم و مسؤلین لارستان خواست به سان گذشته که در تحولات فارس اثر گذار بوده اند، برای اجرایی شدن این مهم نیز تلاشی مضاعف از خود نشان دهند.

همچنین شاهسونی به اتفاق مسؤلین شعبه بنارویه پس از اقامه نماز جمعه در دیدار با یکی از خیراندیشان این شهر از وقف قرآنی این خیر تقدیر نمود. آقای منصور آرایش که از کشاورزان و خیرین بنارویه محسوب می شود در اقدامی خودجوش و خداپسندانه با وقف مقداری از زمین های کشاورزی خود، هدف خود را از این کار ،گسترش فرهنگ قرآنی در بنارویه اعلام کرد.

وی در گفتگویی با خبرنگار پایگاه اینترنتی مؤسسه بیت الاحزان عنوان نمود: از این که شاهد گسترش معنویت و توجه به کرامت انسانی در کنار کارآفرینی قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) برای ۳۰ نفر از جوانان شهر خود است و تربیت ۲۵ حافظ در مدت ۷ سال فعالیت شعبه بنارویه را می بیند خود را موظف به شرکت در کارهای خداپسندانه می داند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات