آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران از اولین مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم نیمه شمالی کشور که در آستان مقدس امامزاده عبدالله علیه السلام روستای سرآسیاب چناران مستقر است بازدید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها، در این دیدار که عصر روز یکشنبه ۳ اردیبهشت با زیارت وگل افشانی قبور مطهر شهدا و با حضور معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان چناران برگزار شد، امام جمعه موقت تهران از بخش های مختلف مدرسه شبانه روزی حفظ و تدبر یکساله کل قرآن کریم حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) مشهد دیدار کرد.

در ادامه آیت الله خاتمی در جمع قرآن آموزان به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به نیم قرن طلبگی خود خطاب به طلاب و حافظان گفت:  طلاب محترم باید بدانند از روزی که وارد حوزه  می شوند در منزل و بیت معظم امام عصر ارواحنا فداه وارد شده اند و باید حرمت صاحب خانه را نگه دارند.

وی پس از تایید و تحسین امر مقدس حفظ قرآن خطاب به حافظان افزود: در امر حفظ قرآن کریم به خود فشار نیاورند و به هر مقداری که می توانند حفظ کنند.

شایان ذکر است که تعداد ۵۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه شهرستان چناران میهمان امامزاده و حافظان قرآن کریم بودند که پس از قرائت زیارت عاشورا و فیض منبر توسط حجه الاسلام والمسلمین تاجی امام جمعه شهرستان چناران، در جوار امامزاده پذیرایی شدند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات