حجت الاسلام محمد حسن عفراوی میزبان طرح ملی رحله هویزه که سابقه برگزاری 8 دوره طرح را در این شهرستان داشته از جزئیات برگزاری طرح در تابستان 1403 می گوید

طرح ملی رحله حفظ اجزاء قرآن کریم در مراکز شبانه روزی ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله است که مؤسسه بیت الاحزان به مدت ۵۰ روز در تابستان هر سال اجرا می‌کند. دوره دهم این طرح ملی در تابستان ۱۴۰۳ با حضور ۳۵ مرکز اجرا خواهد شد که ثبت نام آن از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به منظور آشنایی با مراکز برگزار کننده طرح، اقدام به گفتگو با مدیران این مراکز نموده است که به مرور منتشر خواهد شد.

در مطلب پیش رو گفت و گویی با حجه الاسلام محمد حسن عفراوی میزبان طرح ملی رحله هویزه انجام داده ایم که تقدیم حضورتان می‌شود:

لطفاً کمی در مورد طرح ملی رحله هویزه توضیح بدهید. سابقه برگزاری این طرح چند سال است؟

مؤسسه بیت الاحزان هویزه، با ٨ سال سابقه اجرای طرح و با تربیت بیش از ٢٠٠ نفر حافظ اجزاء و ١۵ نفر حافظ کل قرآن و تربیت بیش از ١٢ استاد و کادر قرآنی، سابقه درخشانی را پشت سر گذاشته، و إن شاء الله امسال و سال های آینده شاهد نتایج پرثمر و با برکت باشیم.

برای مخاطبانی که اطلاعی از این طرح ملی ندارند کمی در خصوص کلیات آن توضیح دهید.

طرح ملی رحله، برنامه ۵٠ روزه شبانه روزی، ویژه جوانان ١۴ تا ٢٢ ساله هست، که مشغول به حفظ اجزاء قرآن کریم و یادگیری تفسیر، احکام، عقاید و اخلاق اسلامی می شوند. در کنار این، برنامه های تفریحی روزانه ورزشی، مسابقات، محافل، إهداء جوائز، اردو و… اجرا می شود.

مزایای این دوره تابستانه چیست؟

از جمله مزایای مهم دوره، اعطای مدرک معتبر، و معرفی به مؤسسات معتبر و دوره های حفظ کل قرآن کریم در شهرهای قم و شیراز و مشهد و سایر شهرهاست .

از آنجایی که طرح شبانه روزی است کمی در خصوص بحث شبانه روزی توضیح دهید.

طرح شبانه روزی ویژگی‌ها و شرایط خاصی دارد و همه برنامه‌های مرکز، زیر نظر مدیر داخلی، مدیر آموزش و کادر اجرایی بر اساس برنامه منظم روزانه اجرا می‌شود؛ مثلاً قرآن آموزان هر شب ساعت ١٠ می خوابند تا بتوانند برنامه روز بعد خود را با نماز جماعت صبح شروع کنند.

آیا برای سال جاری برنامه خاصی نسبت به دوره‌های گذشته دارید؟

از امسال برنامه های خاصی مانند سیر درسی و برنامه های تربیت استادی ویژه افراد مستعد را در دست اقدام داریم.

آیا این طرح تنها ویژه اهالی شهرستان هویزه است؟

خیر- این طرح در شهرستان هویزه برگزار می‌شود اما چون ماهیت آن شبانه روزی است و خوابگاه و غذا تأمین می‌شود از همه شهرستان های استان قرآن آموز می پذیرد.

چه توصیه‌ای به نوجوانان و جوانان دارید؟

به مردم عزیز و مومن و جوانان قرآنی عرض می‌کنم که کم ترین کاری که می توانیم نسبت به قرآن انجام دهیم این است که در تابستان وقت جداگانه ای برای بهره‌گیری از معارف کلام وحی اختصاص دهیم. به خانواده ها توصیه می‌کنم که نوجوان‌ها را به سمت حفظ قرآن هدایت کنند که در صورت فراگیر شدن فرهنگ حفظ قرآن کریم، در آینده نزدیک جامعه قرآنی و مومنی خواهیم داشت.

افرادی که علاقه‌مند به حضور در این دوره هستند و یا سؤالی دارند چگونه می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند؟

ابتدا باید یادآور شوم که ثبت نام اینترنتی است و جهت نام نویسی می‌بایست به پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir مراجعه نمایند. همچنین علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر در خصوص طرح رحله هویزه می‌توانند با شماره ۰۹۱۶۵۴۲۲۵۰۲ تماس برقرار نمایند و یا به کانال ایتای مؤسسه به نشانی https://eitaa.com/beytolahzan_alhoweyzeh بپیوندند.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

أحسنت