صحرایی با بیان اینکه آماده جذب حافظان کل قرآن در رشته‌های اختصاصی دانشگاه فرهنگیان هستیم، گفت: امتیاز ویژه‌ای برای جذب دانشجومعلمان حافظ قرآن درنظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از ایکنا، رضا مراد صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، امروز، ۸ بهمن در دیدار با مدیر مؤسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، گفت: این دانشگاه در حال حاضر اجرای طرح‌های مختلف قرآنی را در دست اقدام دارد که برخی با همکاری بیت‌الاحزان در حال اجرا است.

وی با قدردانی از فعالیت‌های شایسته بیت‌الاحزان در بخش‌های مختلف فرهنگی و قرآنی به ویژه تربیت حافظان کل قرآن گفت: در دانشگاه فرهنگیان نیز آماده اجرای طرح‌های حفظ قرآن برای دانشجویان هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه توجه به امور قرآنی در اولویت اصلی برنامه‌های این دانشگاه است، افزود: از هر طرح قرآنی در زمینه‌های مختلف که از سوی تشکل‌های و مجموعه‌های قرآنی باشد، حمایت می‌کنیم.

صحرایی بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در پذیرش دانشجویان اهتمام ویژه‌ای به جذب دانشجومعلمان حافظ قرآن داریم و برای آن امتیازی در نظر گرفته شده است که در مصاحبه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آمادگی جذب حافظان کل قرآن را در رشته‌های اختصاصی مورد نیاز داریم، از اجرای طرح هر معلم یک مربی قرآن به ویژه معلمان ابتدایی خبرداد و افزود: این مهم نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در ترویج فعالیت‌های قرآنی در مدارس داشته باشد.

اجرای طرح مدارس قرآنی همراه با تحصیل

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) نیز در این نشست به اجرای طرح مدارس قرآنی همراه با تحصیل اشاره کرد و افزود: این طرح در حال حاضر در برخی از مدارس استان فارس در حال اجرا است و با اجرای آن در یک طرح پنج ساله در کشور می‌توان به تربیت سالانه بیش از ۳۰ هزار حافظ قرآن دانش‌آموز دست یافت.

وی بیان کرد: بدون شک بخش بسیاری از این دانش‌آموزان در آزمون‌های ورودی دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده و با استعدادهای که دارند می‌توانند وارد این دانشگاه شوند و این نیز خود تأثیر بسزایی در پرورش معلمان آینده و دانش‌آموزان دارد.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) همچنین برای اجرای طرح‌های مختلف قرآنی در دانشگاه فرهنگیان اعلام آمادگی و از توجه مسئولان این دانشگاه به ترویج برنامه‌های قرآنی قدردانی کرد.

اشتراک در
اطلاع از
2 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

با سلام
بنده هنوز موفق به ثبت نام برای دانشگاه فرهنگیان نشده ام. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید