حجت الاسلام هادی سیاری در گفتگویی با خبرنگار بیت الاحزان حضرت زهرا(س) گزارشی از نحوه برگزاری سومین دوره طرح قرآنی «رحله» در شهرستان ملایر ارائه نمود.

حجت الاسلام هادی سیاری در گفتگویی با خبرنگار بیت الاحزان حضرت زهرا(س) گزارشی از نحوه برگزاری سومین دوره طرح قرآنی «رحله» در شهرستان ملایر ارائه نمود.

مسئول برگزاری طرح های تابستانه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) عنوان نمود: مراسم افتتاحیه سومین دوره طرح قرآنی «رحله» که از هفتم تیرماه سال جاری به‌ همت مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) و مشارکت مؤسسه قرآن و عترت حوزه علمیه ملایر آغاز شد، هم اکنون در شهرستان ملایر در حال برگزاری است و کل دوره به مدت هفتاد روز خواهد بود.

این حافظ قرآن هدف از برگزاری این طرح را چنین عنوان نمود: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن و معارف قرآنی خصوصا حفظ قرآن، مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و اجرایی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) جهت تربیت ده میلیون حافظ قرآن و همچنین پر کردن اوقات فراغت جوانان استان همدان تلاش های چند ماهه ای داشتیم تا این طرح قرآنی با موضوعیت دوره‌های تخصصی کوتاه مدت حفظ قرآن در مقطع ۵ جزء با استفاده از اساتید و کادر آموزشی مجرب را در این استان برگزار نماییم.

وی یادآور شد: در روزهای گذشته نیز  شاهد بازدید حجت الاسلام والمسلمین شاهسونی، مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) از مکان برگزاری این طرح در شهرستان ملایر بودیم که وی با حضور در کلاس های آموزشی با بررسی روند اجرایی این طرح رهنمودهایی را برای افزایش وزانت و کیفیت کار ارائه نمود و سپس در دیدار و گفتگو با برخی از مسئولین این شهرستان هایی راهکارهایی را برای حل پاره ای از مشکلات قرآن آموزان پیشنهاد نمود.

سیاری خاطرنشان کرد: در تاریخ ۲۰و ۲۱ تیرماه آزمون حفظ کتبی و شفاهی برای ورود به دوره آزمایشی که به مدت دو هفته به جز روزهای تعطیل بود از میان  ۸۵ نفر داوطلب شرکت کننده که میزان محفوظات قرآن آموزان یک جزء وچند صفحه بود نزدیک به ۶۰نفر برای دوره نهایی گزینش شدند و در محفل انسی با قرآن از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

در پایان حجت الاسلام سیاری ضمن ابراز خرسندی از موفقیت این طرح  ارزیابی خود از دوره آزمایشی موفقیت آمیز دانست و از حمایت های حجت الاسلام فاضلیان، امام جمعه شهرستان ملایر و حجت الاسلام نجفی، مدیر حوزه علمیه ملایر قدردانی نمود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات