مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی اظهار کرد: فضای جامعه نباید به گونه‌ای باشد که افراد از مرگ غافل شوند بلکه باید هم مسائل آخرتی و هم دنیایی در آن گوشزد شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو، مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، در خصوص یاد مرگ و تأثیر آن در موفقیت انسان گفت: یاد مرگ بودن موجب می‌شود که انسان تلاش کند که هیچ حقی بر گردن او نباشد.

وی با اشاره به روایتی از معصومین (علیهم السلام) که فرمودند: «برای امور دنیوی چنان عمل کن که گویا همیشه در دنیا هستی و فرصت استفاده از لذائذ مادی را داری پس آرام باش و در نیل به مقاصد دنیوی عجله نکن؛ اما برای امور اخروی که مربوط به زندگی ابدی توست اهل سرعت بلکه سبقت باش و در خیرات به عملی قانع نباش و گمان مبر که همیشه فرصت داری بلکه طوری عمل کن که گویا فردا روز رفتن تو و انتقال به عالم آخرت است. پس از امروزت توشه بردار» افزود: این روایت بیانگر آن است که علاوه بر رسیدن به امورات زندگی دنیوی باید به فکر مرگ و تسویه حساب بود.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی اظهار کرد: انسان از مرگ بسیار صحبت می‌کند و آن را با چشمانش می‌بیند اما آن را تنها برای همسایه می‌داند در صورتی که باید هر لحظه حسابش را با خود تسویه کند همان‌طور که در روایات آمده است« قبل از اینکه به حسابتان برسند به حساب خود رسیدگی کنید».

خوشخو با بیان اینکه مرگ قطعی است و گریزی از آن وجود ندارد، عنوان کرد: یاد مرگ در زندگی فردی و اجتماعی بسیار مؤثر است کسی که به مرگ بیندیشد اعتقاد به خدا در او بیشتر می‌شود، نظم در کارها افزایش می‌یابد و در ارتباط با دیگران بسیار دقت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در زمان مرگ انسان تنها چیزی که در قبر با او همراه است عمل می‌باشد، افزود: در حقیقت عمل همان رفتار اجتماعی و کارهایی ا‌ست که در دنیا انجام داده است.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی یادآور شد: فضای جامعه نباید به گونه‌ای باشد که افراد از مرگ غافل شوند بلکه باید هم مسائل آخرتی و هم دنیایی در آن گوشزد شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات