مفسر قرآن کریم گفت: چیزی که جامعه را اصلاح کرده و اخلاق را تصحیح می‌کند و فساد و ظلم را از بین می‌برد، اعتقاد به معاد است، زیرا زمانی که حساب و محاسبه نباشد، انسان خودش را آزاد می‌بیند.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: کلیدی که سبب هر مسبب است، دست خدا است، عده‌ای پس از مرگ با خبر نمی‌شوند مرده‌اند، برخی افراد کافر و برخی مومن هستند که بر اساس اعمال خود، از نتیجه آن بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: پذیرش و پرستش ذات اقدس الهی وظیفه همه است و دستورات ذات اقدس الهی نیز در این حوزه قرار دارد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نماز معراج مومن بوده و کل عالم در اختیار آفریدگار است، گفت: برخی از بزرگان می‌گویند که کسانی که در نماز حضور قلب ندارند، چه طور می‌توانند سلام بدهند، در صورتی که نه تازه وارد شدند و نه خارج می‌شوند، زیرا حضور قلب ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله برای جریان هدایت جامعه، اعتقاد به معاد است و بیش از اینکه اعتقاد به توحید اثر داشته‌باشد، اعتقاد به معاد اثر دارد.

آیت‌الله جوادی آملی یادآور شد: چیزی که جامعه را اصلاح کرده و اخلاق را تصحیح می‌کند و فساد و ظلم را از جامعه بر می‌دارد، اعتقاد به معاد است، زیرا زمانی که حساب و محاسبه نباشد، انسان خودش را آزاد می‌بیند.

وی عنوان کرد: کسانی که ستم و گناه می‌کنند، روز حساب را فراموش کرده‌اند، ولی باید بدانند که اعتقاد به معاد سازنده است، البته معاد به جز مبدا نیست، همانطوری که در آیه قرآن عبارت «انا لله و انا الیه راجعون» ذکر شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات