فیلتر بر اساس دسته‌ها
انتخاب همه
اخبار
اخبار عمومی مؤسسه
اخبار قرآنی ایران
اخبار کشوری
افتخارات
بازدیدها
دیدارها
بین المللی
جشنواره ملی جبرئیل امین
حفظ مجازی قرآن کریم
حوزه علمیه قرآن محور
دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم
شعب
طرح قرآنی ایلاف
طرح ملی آیات زندگی
طرح ملی رحله
محافل و مجالس
مراکز حفظ همراه با تحصیل
مراکز شبانه روزی حفظ یکساله
مراکز روزانه حفظ دوساله خواهران
مصاحبه‌
مناسبت‌ها
مهد و پیش دبستانی قرآن محور
گزارش تصویری
تصاویر
بیت الاحزان در سالی که گذشت
بازدیدها و دیدارها
تصاویر رویدادها
تصاویر شعب
جلسات و محافل
ثبت نام ها
مستندات
مستندات آموزشی مؤسسه
مستندات اداری مؤسسه
مستندات اقتصادی مؤسسه
مستندات بازرسی
مستندات مالی مؤسسه
مستندات متفرقه مؤسسه
چندرسانه ای
تولیدات رسانه‌ای مؤسسه
مستندها و برنامه‌های تلویزیونی
گزارش ویدیویی
مقالات
چهره‌های شاخص مؤسسه
مراکز شبانه روزی حفظ یکساله
یک فضای کاری تقویت کننده ای برای خودتان ایجاد کنید؛ این کار می تواند شامل نوشتن شرح حال روزانه، کشیدن یک تابلوی نقاشی و یا انجام یک فعالیت هنری، گلکاری و باغبانی، و یا رسیدگی به گلهای آپارتمانی و .. و یا هر فعالیت دیگری که هنگام انجام آن احساس شادمانی بیشتری کنید. فراموش نکنید هنگامی که برای فرار از افکار منفی، مشغول این فعالیتهای مثبت هستید، سعی کنید ذهن تان را از هر چیز و هر خاطره آزار دهنده ای پاک کنید.

 

یک فضای کاری تقویت کننده ای برای خودتان ایجاد کنید؛ این کار می تواند شامل نوشتن شرح حال روزانه، کشیدن یک تابلوی نقاشی و یا انجام یک فعالیت هنری، گلکاری و باغبانی، و یا رسیدگی به گلهای آپارتمانی و .. و یا هر فعالیت دیگری که هنگام انجام آن احساس شادمانی بیشتری کنید. فراموش نکنید هنگامی که برای فرار از افکار منفی، مشغول این فعالیتهای مثبت هستید، سعی کنید ذهن تان را از هر چیز و هر خاطره آزار دهنده ای پاک کنید.

 از یک تا ده بشمارید

برخی از اوقات در کانون افکار منفی قرار داریم و امکان انجام هر کاری از ما گرفته می شود. در این شرایط برای آنکه از کوره در نروید در ذهن تان از یک تا ده بشمارید. با این کار شما به خودتان زمان می دهید که به حال طبیعی درآمده و بیشتر شرایط را تحت کنترل خود در آورید.

دست و صورت خود را با آب سرد بشویید و یا یک دوش آب ولرم بگیرید

وقتی علی رغم میل باطنی مان در یک محیط پر تنش قرار می گیریم، عصبی و تحریک پذیر شده و خشمی عمیق همه وجودمان را فرا می گیرد و در اصطلاح خونمان به جوش می آید و احساس می کنیم دست و صورت مان پر حرارت شده و نفس هایمان بیش از حد گرم و آتشین شده است. در این شرایط می توانید به سرعت دست و صورت خود را با آب سرد بشویید و یا یک دوش بیست الی سی دقیقه ای بگیرید.

 بر روی یک موضوع متمرکز شوید

این موضوع می تواند هر چیزی باشد. جدی و یا حتی شوخی و مضحک. این موضوع می تواند تجدید یک خاطره بسیار خوشایند باشد که واقعا در گذشته برای شما رخ داده و یا تجسم و رویا پردازی در مورد موضوعی باشد که آرزو دارید برایتان رخ دهد. چشم هایتان را ببندید و بر روی این موضوع انتخابی متمرکز شوید. سعی کنید حتی جزییات را هم در ذهن تان مجسم کنید.

استشمام بوی سیب

 در حالت آرامش بر روی یک مبل راحت بنشینید و یا پاهایتان را دراز کرده و به پشتی تکیه دهید و چشمهایتان را ببندید. یک سیب سرخ را در ذهن تان تجسم کنید.

سیب را بردارید، آن را لمس کرده و سپس بو کنید. چاقوی میوه خوری را برداشته و این سیب سرخ زیبا را دو قسمت کنید. حالا مجددا این سیب را به چهار قسمت تقسیم کنید. تکه ها را کاملا از هم جدا کرده و در ظرف تان بچینید. هر یک از تکه ها را برداشته و با لذت تمام میل کنید.

این یک نمونه از تجسم است. شما می توانید این کار را با موضوعات دیگر نیز انجام دهید. خواهید دید که برای مدتی ذهنتان را تحت کنترل در آورده و از استرسها و نگرانی های محیط جدا می شوید.

منبع: تبیان

				
					beytolahzan.ir/?p=12874
				
			
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات