استاندار فارس با تأکید بر توسعه بیش از پیش فعالیت های قرآنی در استان فارس گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که موضوع تبدیل این استان به قطب قرآنی کشور محقق شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان، سید محمد احمدی در دیدار با مدیر مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) افزود: امروز شاهد فعالیت های خوب مؤسسه های قرآنی در استان فارس هستیم ومعتقدیم باید بیش از پیش این گونه فعالیت ها افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های مؤسسه قرآنی بیت الاحزان اشاره کرد و ادامه داد: این مؤسسه قرآنی از سال ۷۵ تاکنون گام های مؤثری بخصوص در ترویج و نهادینه کردن قرآن در نقاط روستایی و کمتربرخوردار برداشته است.

نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: مؤسسه قرآنی بیت الاحزان امروز با تربیت نزدیک به ۱۰۰۰ حافظ کل قرآن و راه اندازی مدارس شبانه روزی حفظ یک ساله نقش سازنده ای در اشاعه فعالیت های قرآنی در استان فارس و استان‌های همجوار داشته است.

احمدی تأکید کرد: در زمینه توسعه فعالیت های قرآنی مؤسسه قرآنی – فرهنگی بیت الاحزان آماده هرگونه همکاری هستیم و معتقدیم باید بیش از پیش به سمت فرهنگ قرآنی و استفاده از آموزه های قرآن در زندگی پیش رویم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: عمل به قرآن و آموزه های قرآنی موجب می شود جامعه در مسیر تعالی قرآنی و اخلاق بوده و در این راستا ثابت قدم باشیم.

*ارائه طرح فارس به عنوان قطب قرآنی کشور توسط بیت الاحزان

در این دیدار حجت الاسلام علی رضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) با دعوت از استاندار فارس برای بازدید از شعبه مرکزی این مؤسسه قرآنی در دهستان خیر شهرستان قرآنی استهبان گفت: یکی از دلایل محوری و مهمی که باعث شد شهرستان استهبان به شهرستان قرآنی در سفر هیأت دولت مصوب شود فعالیت های گسترده این مؤسسه قرآنی بود.

شاهسونی ادامه داد: طرح فارس، قطب قرآنی کشور برای نخستین بار از سوی مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)  در قالب یک نامه چهار صفحه ای با ذکر مواردی از نقاط قوت و ظرفیت های این مؤسسه و استان فارس برای تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور در تاریخ ۳۰ خرداد ماه ۹۲ به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس و دفتر نماینده ولی فقیه در این استان تقدیم شد و خوشبختانه در ماه های اخیر شاهد تلاش مسئولین برای اجرایی کردن  این طرح بوده ایم.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)  ازسال ۷۵ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستای ماهفرخان دهستان خیر آغاز به کار کرده و تا امروز نزدیک به ۱۰۰۰ حافظ کل قرآن تربیت کرده است.

شاهسونی با اشاره به اینکه در این مؤسسه بیش از یک هزار نفر اشتغال زایی قرآنی داریم که در مجموع ۱۳۶ شعبه مؤسسه مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد:در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰۰  حافظ کل قرآن کریم داریم و بیش از ۵۰ ساختمان در اختیار این مؤسسه قرار دارد.

وی با یادآوری این مطلب که مدارس حفظ و تفسیر شبانه روزی قرآن در فارس ایجاد شده است و از سراسر کشور نیز در این مدارس مشغول به حفظ قرآن هستند، تأکید کرد: ۱۷۰ نفر هم اکنون در این مدارس مشغول به حفظ قرآن هستند.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)  با اشاره به اینکه مراحل تحصیل و حفظ قرآن در این مدارس یک سال طول می کشد، اظهارداشت: افراد علاوه بر حفظ قرآن، تجوید و مفاهیم را نیز فرامی گیرند.

شاهسونی با تأکید بر اینکه از ۲۲ استان کشور در مدارس شبانه روزی جضوردارند، اظهار داشت: چند نفر نیز از خارج از کشور جذب نیرو داشتیم و دربحث بین المللی در حال رایزنی هستیم.

این فعال قرآنی همچنین از ایجاد کارگروه های تألیف کتب و طراحی نرم افزارهای قرآنی توسط این مؤسسه خبر داد و یادآور شد: در بحث مهد و پیش دبستانی پیشرفت خوبی داشتیم و توانسته ایم ۶ مدرسه ابتدایی قرآنی به صورت غیر انتفاعی را راه اندازی کنیم.

گفتنی است، در این دیدار استاندار فارس گفت: به زودی  بازدید از فعالیت های مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات