حسین برزگر، جوان نقده‌ای است که ۷ ماهه حافظ کل قرآن شده است، او ضمن اشاره به وجود اخلاص در مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) می‌گوید: این مؤسسه توان محقق کردن مطالبه رهبری را دارد.

 

 مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم «امام‌رضا (علیه السلام)» سال گذشته توسط مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت‌الأحزان حضرت «زهرا (سلام الله علیها)» با مدیریت یوسف انوری، در شهرستان مراغه راه‌اندازی شد و این مدرسه از تیر‌ماه ۱۳۹۲ اولین دوره حفظ یک ساله خود را با حضور ۲۵ داوطلب آغاز کرد.

یکی از داوطلبان حفظ یک ساله قرآن کریم «حسین برزگر» اهل شهرستان نقده است، وی با حضور در مدرسه شبانه‌روزی «امام‌رضا(علیه السلام)» حفظ قرآن کریم را آغاز کرد اما به دلیل استعداد و پشتکار فراوان در مدت ۷ ماه موفق به حفظ کل قرآن کریم شد.

به منظور آشنایی بیشتر با این حافظ مستعد قرآن کریم گفتگویی با ایشان ترتیب یافته که از نظرتان می گذرد.

خود را معرفی کنید

«حسین برزگر»، متولد ۱۳۷۵، شهرستان نقده، مجرد و در حال حاضر مشغول تحصیل در حوزه علمیه «امام‌صادق (علیه السلام)» شهرستان نقده هستم.

چه شد تصمیم به حفظ قرآن گرفتید؟

تبلیغات مؤسسه بیت‌الأحزان را در حوزه علمیه دیدم و به علت علاقه‌ای که به حفظ قرآن کریم داشتم، تصمیم گرفتم با ورود به مدرسه شبانه‌روزی به حفظ قرآن بپردازم.

چرا حفظ قرآن را انتخاب کردید؟ آیا تحصیل در حوزه علمیه کافی نبود؟

قرآن یک کتاب آسمانی است، در هر زمان که بخواهی می‌توانی از معلومات آن در زندگی استفاده کنی. من هم تصمیم گرفتم قرآن کریم که نسخه شفابخش زندگی است را در قلب خود داشته باشم تا شاید بتوانم شکر گوشه‌ای از نعمت‌های خداوند را به جای آورم.

تحصیلات حوزوی را چه کردید؟

موقتاً یک سال مرخصی گرفتم و تیرماه ۹۲ وارد مدرسه شبانه‌روزی «امام رضا (علیه السلام)» شهرستان مراغه شدم، البته دوره‌های مدارس شبانه‌روزی یک‌ساله است، اما به لطف خدا موفق شدم ظرف مدت ۷ ماه حافظ کل قرآن شوم.

الان چه کار می‌کنید؟

تصمیم دارم به حفظ نهج‌البلاغه و احادیث ائمه بپردازم، البته این کار را در کنار تحصیلات حوزی انجام خواهم داد.

چه شد به حوزه علمیه رفتید؟

پس از پایان تحصیلات در مقطع راهنمایی قصد داشتم وارد بورسیه دانشگاه افسری شوم، اما با کمی تفکر و به دلیل علاقه‌ای که به علما و علوم دینی داشتم حوزه علمیه را انتخاب کردم.

خانواده با رفتن شما به حوزه علمیه مخالفتی نداشتند؟

خانواده همواره مشوق من بودند و همراهی آنها به من روحیه می‌داد، البته اساتید و مدیریت حوزه علمیه هم همواره مرا تشویق می‌کردند و نقش آن ها هم در موفقیت من کمتر از خانواده نیست.

در خانواده شما فرد دیگری هم حوزوی است؟

برادر بزرگم حوزوی است. البته وی هیچ‌گاه اجباری به ادامه تحصیل من در حوزه علمیه نداشت، اما وی پس از ورود به حوزه علمیه بسیار متحول شد و اخلاق و رفتار و منش او بسیار ارتقا یافت. از این رو، من هم به ادامه تحصیل در حوزه علمیه علاقمند شدم، شاید یکی از دلایل استقبال خانواده از ادامه تحصیل من در حوزه علمیه هم برادر بزرگم باشد.

در خانواده به جز شما، حافظ قرآن دیگری وجود دارد؟

در خانواده، بنده تنها حافظ قرآن هستم و شاید در شهرستان نقده هم تعداد انگشت‌شماری حافظ قرآن وجود داشته باشد. البته من، خانواده و اقوام و دوستان را به حفظ قرآن تشویق می‌کنم و ۱۵ نفر از دوستان با توصیه من قصد دارند سال آینده در مدارس شبانه‌روزی نام‌نویسی کنند.

قصد ازدواج ندارید؟

فعلاً نه، اما در آینده اگر بخواهم ازدواج کنم، یکی از معیارهایم این است که همسرم حافظ قرآن باشد، زیرا یک حافظ قرآن باید مراقبت‌های ویژه‌ای داشته باشد و این امر در رسیدن انسان به کمال و تربیت فرزندان صالح بسیار مؤثر است.

کمی از مدرسه شبانه‌روزی «امام‌رضا(علیه السلام)» بگویید.

امسال مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم «امام رضا (علیه السلام)» اولین دوره خود را با حضور ۲۵ نفر آغاز کرد از این تعداد، پنج نفر در دوره آزمایشی قبول نشدند و مجدداً ۵ نفر دیگر به جمع ما اضافه شدند و هم اکنون فکر می‌کنم دوستان تا حدود جزء ۱۸ قرآن کریم را حفظ شده باشند، البته چند نفر از بچه‌ها نتوانستند کار را ادامه دهند و در اواسط راه انصراف دادند.

تأسیس این مدرسه کار خدا پسندانه‌ای است؛ زیرا جوانان به راحتی می‌توانند به حفظ قرآن کریم نایل شوند و همه شرایط و امکانات هم برای آنان فراهم است.

برنامه شما برای آینده چیست؟

هدف من از تحصیل در حوزه، کسب علم و معرفت است و می‌خواهم در آینده تحصیلات حوزوی را در زمینه روان شناسی ادامه دهم و مجتهد شوم.

آیا قصد شرکت در مسابقات را دارید؟

فعلاً قصد شرکت در مسابقات را ندارم و می‌خواهم یادگیری تفسیر موضوعی آیات قرآن به همراه حفظ نهج‌البلاغه را آغاز کنم، البته شاید در آینده و با تقویت محفوظات در مسابقات هم حضور یابم.

شرایط کنونی حفظ قرآن در کشور چگونه است؟ و به نظر شما آیا با وضع موجود، خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم محقق می‌شود؟

با توجه به وجود مؤسساتی مانند بیت‌الاحزان که سالانه بیش از ۲۰۰ حافظ قرآن تربیت می‌کند و به شرط کمک و حمایت‌های مسئولان و خیران از مؤسساتی مانند بیت‌الاحزان می‌توان در سال‌های آینده به تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم امیدوار بود، زیرا هنگامی که در طول سال مثلاً ۲۰۰ حافظ کل قرآن تربیت شود، هرکدام از این افراد می‌توانند در سال بعد یک مربی حفظ باشند و چند حافظ قرآن تربیت کنند.

البته این امر در صورتی محقق می‌شود که مسئولان کشور حمایت کنند و برای حفاظ فعلی امکانات، کلاس و تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنند و با جذب آنان در راستای تربیت حافظان قرآن کریم گام بردارند. در این صورت می‌توان امیدوار بود که طی سال‌های آینده خواست مقام معظم رهبری محقق شود.

نظرتان درباره مؤسسه بیت‌الأحزان چیست؟

در این مؤسسه اخلاص به معنای واقعی کلمه درک می‌شود. مسئولان و اساتید این مؤسسه به معنای واقعی دارای اخلاق قرآنی هستند و قرآن‌آموزان این مؤسسه در کنار حفظ قرآن از نظر اخلاق و معنویات هم بسیار رشد می‌کنند. حجت‌الاسلام «علی رضا شاهسونی» از خادمان قرآن کریم است که خود و زندگی‌اش را وقف قرآن کریم کرده است، من هم دست ایشان را می‌بوسم و از زحمت و تلاش ایشان تشکر می‌کنم.

چه توصیه‌ای به مردم و مسئولان دارید؟

اگر مسئولان می‌خواهند تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم محقق شود باید با برنامه‌ریزی بهتر و حمایت از مؤسسات مردمی که در زمینه تربیت حافظان قرآن موفق بوده‌اند، کار را پیش ببرند، در این صورت می‌توان امیدوار بود که امر تربیت ۱۰ میلیون حافظ محقق شود.

مردم عزیز هم می‌توانند با کمک به کسانی که در امر تربیت حافظان قرآن فعال هستند در تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ سهیم باشند و خیر دنیا و آخرت را ببرند.

در پایان حرف دیگری دارید؟

در پایان از اساتید مدرسه شبانه‌روزی، آقایان «حامد علی‌مرادی» و «غلام رضا نادری» به همراه آقای انوری مدیریت مؤسسه بیت‌الأحزان شمال غرب تشکر می‌کنم که در حافظ شدن بنده نقش ویژه‌ای داشتند و دست همه آن ها را صمیمانه می‌بوسم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات