با حضور مسئولان شعب شیراز، مرودشت، سروستان و خرامه:
هشتمین نشست مشترک مسئولان و مدیران شعب بیت الاحزان با مسئولین و معاونت های مرکز مدیریت بیت الاحزان با حضور مسئولان و مدیران شعب شیراز، مرودشت، سروستان و خرامه در شیراز برگزار شد./ حجت الاسلام شاهسونی خبر داد: آیین نامه اجرایی الحاق فعالان قرآنی به بیمه هنرمندان در آستانه تصویب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، هشتمین نشست مشترک مسئولان و مدیران شعب بیت الاحزان با رئیس و معاونت‌های تخصصی مرکز مدیریت بیت الاحزان و اعضای هیئت مدیره مؤسسه پنجشنبه گذشته ۳۰ دی ماه به میزبانی شهرستان شیراز برگزار گردید.

در این نشست که مسئولان و مدیران شعب مؤسسه قرآنی بیت الاحزان در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، سروستان و خرامه حضور داشتند، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان در جمع حاضران سخنرانی کرد. وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه مریم در معرفی پیامبران الهی گفت: صفت حضرت ابراهیم راستگویی زیاد، صفت حضرت موسی، مخلَص بودن، صفت حضرت اسماعیل وفای به عهد و صادق الوعد بودن و صفت حضرت ادریس نیز راستگویی زیاد آمده است و خداوند در این آیات صفات فوق الذکر را مقدم بر نبوت این پیامبران آورده که بیانگر اهمیت این صفات در پیامبران الهی است.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی

وی با جمع بندی این قسمت از سخنان خود گفت: وقتی در این صفات دقت می‌کنیم نکته مشترکی که در صفات این پیامبران الهی به چشم می‌خورد صدق و راستگویی ایشان است که الگویی برای بشریت است و باید راستگویی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه به برگزاری نشست‌های مشترک مسئولان و مدیران شعب با معاونت‌های مرکز مدیریت بیت الاحزان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون هفت دوره از این جلسات در شهرها و استان‌های مختلف کشور برگزار شده و طبق بررسی‌های صورت گرفته در پویایی و رشد فعالیت‌های شعب بسیار اثرگذار و ثمربخش بوده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور در پاسخ به مشکلات شعب و فعالان قرآنی گفت: خوشبختانه اخیراً پیگیری‌های جدی به منظور تدوین و نهایی سازی آیین نامه اجرایی الحاق بیمه فعالان قرآنی به بیمه هنرمندان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عمل آمده است که در صورت ابلاغ مزیت مهمی در ارتقاء جایگاه معیشتی فعالان قرآنی خواهد بود.

 

حجت الاسلام شاهسونی همچنین با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی ثبت رسمی شعب مؤسسات قرآنی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم با اجرای این آیین نامه مشکلات حقوقی و قانونی مؤسسات قرآنی دارای شعبه هر چه سریع تر برطرف گردد.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان در بخش دیگری از سخنان خود شعب مؤسسه را از اتکای صرف به کمک‌های دولتی برحذر داشت و تأکید کرد: شعب بیت الاحزان باید جهت درآمد زایی در شعبه خود تلاش مضاعف داشته باشند و از اتکا به حمایت‌های دولتی بپرهیزند چرا که اولاً حمایت‌های دولتی مقطعی و گذراست و ثانیاً هر جا فعالیت‌ها به بخش دولتی گره خورده است بر اثر تغییر و تحولات در دولت‌ها ضربه شدیدی به فعالیت‌های قرآنی وارد آمده است.

وی در ادامه به اهمیت بحث انضباط مالی در شعب مؤسسه تأکید کرد و گفت: با توجه به الزامات سازمان امور مالیاتی در سال‌های اخیر، تمامی شعب مؤسسه می‌بایست به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات حقوقی جدی برای مؤسسه، هر چه سریع‎تر نسبت به ثبت گردش مالی شعب خود در سامانه جدید و بر خط امور مالی مؤسسه اقدام نمایند. حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه تحت وب امور مالی در تمامی شعب مؤسسه از ابتدای سال جاری بیان کرد: با توجه به مهلتی که از اداره دارایی جهت تهیه گزارش مالی تمامی شعب مؤسسه گرفته‌ایم، تنها تا پایان سال جاری مهلت داریم که وضعیت ثبت گردش مالی را اصلاح نماییم. خوشبختانه بسیاری از شعب در این امر پیشگام شده و بسیاری از گزارش‌ها را در سامانه ثبت کرده اند ولی سایر شعب می‌بایست با راهنمایی رابط امور مالی مؤسسه در شهرستان خود هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت گزارش‌ها در سامانه اقدام نمایند.

وی در پایان بر راه اندازی مجمع الحفاظ در شهرستان‌های دارای شعبه تأکید کرد و خطاب به مسئولان و مدیران حاضر در جلسه گفت: سعی کنید ارتباط خود را با حافظان پس از پایان دوره حفظ به صورت مستمر ادامه دهید و با راه اندازی گروه‌های مجمع الحفاظ در فضای مجازی و برگزاری نشست‌های فصلی، این ارتباط را به صورت دائمی داشته باشید.

قاسمعلی عمادی حسابرس بیت الاحزان

قاسمعلی عمادی سرپرست جهاد خودکفایی و حسابرس شعب بیت الاحزان در بخش دیگری از این نشست به توجیه و بیان فواید انسجام بخشی و نظم دهی به برنامه‌های مالی شعب بیت الاحزان پرداخت و بر اهمیت ورود اطلاعات مالی شعب در سامانه همراه سیستم تأکید کرد.

زهرا اردالی کارشناس آموزشی شعب بیت الاحزان شهرستان‌های شیراز، سروستان، خرامه و مرودشت نیز گزارشی از عملکرد شعب بیت الاحزان در این ۴ شهرستان ارائه کرد و بر لزوم تشکیل جلسات تبادل تجربیات بین شعب بیت الاحزان تأکید کرد.

حجت الاسلام جودکی

گزارش حجت الاسلام جودکی مدیر بیت الاحزان در شهرستان شیراز و همچنین مدیران شعب از عملکرد شعبه خود شامل برنامه‌های آموزشی انجام شده در دو سال اخیر، تربیت حفاظ، تعداد قرآن آموزان، نحوه مواجهه با کاهش فعالیت‌های حضوری به دلیل همه گیری کرونا، فعالیت‌های شعبه در فضای مجازی، برگزاری مراسم‌های فرهنگی، فعالیت‌های عمرانی و درآمد زایی، فعالیت‌های اجتماعی و کمک‌های مؤمنانه، بیان پیشنهادها و انتقادات و راهکارهای برون رفت از مشکلات از دیگر بخش‌های این نشست یک روزه بود.

آقای هنرمند شعبه دهک دولت آباد

 

لازم به ذکر است در این نشست آقایان پاکاری، قدمزن و مرادپور از اعضای هیئت مدیره مؤسسه بیت الاحزان نیز حضور داشتند و در جریان برنامه‌ها و اقدامات انجام شده قرار گرفتند.

هیئت مدیره بیت الاحزان

گفتنی است نشست‌های دوره‌ای مسئولان و مدیران شعب بیت الاحزان با حضور معاونت‌های مؤسسه بیت الاحزان از آبان ماه سال جاری کلید خورده است و با هدف ایجاد انگیزه و روحیه در شعب به منظور شروع پرقدرت فعالیت‌ها پس از کاهش همه گیری کرونا در کشور و آگاهی از مسائل و مشکلات شعب مؤسسه تقریباً به صورت هفتگی در یکی از شهرستان‌های دارای شعبه بیت الاحزان برگزار می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات